עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מבקשת ליצור אלטרנטיבה לתעלת סואץ

איראן ממשיכה לעקוף את הסנקציות וממשיכה לפתח את נמל המוצא הימי הגדול שלה בצ'אבאהר לאוקיינוס ההודי במטרה לקצר את אספקת הסחורה מאסיה לאירופה

איראן ממשיכה בניסיונותיה לעקוף את הסנקציות הבינלאומיות עליה בתחום המסחר הימי ובנוסף בניית צינור נפט שיגיע לקצה מיצרי הורמוז, דבר שיאפשר לה אפשרות למעקף מימי המפרץ הפרסי (מאמר בנושא יפורסם בקרוב) היא ממשיכה לפתח את המוצא הימי הגדול שלה בצ'אבאהר לאוקיינוס ההודי במטרה לקצר את אספקת הסחורה מאסיה לאירופה.

עבדולרהים קורדי, האחראי על ענייני פיתוח ומינהל בנמל בצ'אבהאר אמר ביום ב-5.7.20 כי המסלול מהמבורג הגרמנית למומבאי הודו שעובר דרך רוסיה ואיראן יהיה קצר יותר בחצי מאשר מסלול דרך תעלת סואץ לצורך העברת מטענים מאירופה לאסיה.

קורדי אמר לסוכנות הידיעות הרשמית IRNA כי המסלול ייקח בין 14-16 יום להגעת המטענים לעומת 38 ימים במסלול הרגיל כיום.

המסלול המדובר עובר דרך הים הבלטי לסנט פטרסבורג הרוסית ומשם דרך נהר הוולגה לאסטראחאן, משם הוא דרך הים הכספי לאנצאלי בצפון איראן.

לאחר מכן הוא נוסע דרומה לאורכו של השטח האיראני לצ'אבהאר שבים עומאן ומשם דרך הים הערבי עד נמל "נהבה שיבע".

הנמל יעלה את נפח הפעילות בו לאחר שיחובר בקו של 580 ק"מ לזאהדן, בסמוך לגבול המזרח איראני.

 

 

הודו הייתה בעלת עניין מרכזי בפרויקטים של פיתוח בצ'אבהאר, מכיוון שהמדינה מבקשת להקל על הגישה המסחרית שלה לאפגניסטן ולמדינות אחרות באזור מרכז אסיה.

קורדי אמר כי ממשלת איראן הייתה מלאה בבקשות להשקעות זרות בצ'אבהאר.

"נוכחות בצ'אבהאר הפכה כל כך פופולרית, עד כי כיום חסר לנו יכולת לעבד חלק מההשקעות העודפות באזור זה", אמר הבכיר.