עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן משגרת איומים לאיחוד האמירויות

איראן : הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות :"טיפשות אסטרטגית" • איחוד האמירויות "תקעה סכין בגבה של האומה האסלאמית" • "נראה כי מחמד בן זָאיִד אינו מכיר כלל בגבולות אדומים בכל הקשור לשמירה על כסאו באופן טבעי נוח יותר לשבת על כסא זה כשאתה זוכה לתמיכת ארה"ב וישראל"

איראן הזדרזה, כצפוי, לגנות את הסכם השלום בין ישראל לבין איחוד האמירויות. לאיראן, שהסוגיה הפלסטינית משמשת עבורה מכנה משותף  יחידי עם האוכלוסייה הערבית במזרח התיכון, מהווה ההסכם הזדמנות לשוב ולהציג את עצמה כמייצגת האמיתית והיחידה של הפלסטינים והיא מנסה עתה לדבר אל הרחוב הערבי מעל ראשי שליטיו "הבוגדים" בניסיון לעורר הפגנות נגד מהלכי הנרמול עם ישראל. בהקשר זה שדרו כלי התקשורת האיראניים גינויי מצד כל קשת הארגונים הפלסטיניים ובכלל זאת החמא"ס והג'האד האסלאמי למהלך.

 

(מקור "תאבנאכ)
(מקור "תאבנאכ)

 

משרד החוץ האיראני גינה בחריפות רבה את הנורמליזציה בין ישראל לבין איחוד האמירויות ואף שגר איומים מרומזים אל עבר מנהיגי איחוד האמירויות. בהודעה שפורסמה מטעמו נכתב כי הרפובליקה האסלאמית של איראן רואה בניסיונה המביש של איחוד האמירויות  לנרמל את יחסיה עם "המשטר הציוני המזוייף, הלא חוקי והלא אנושי צעד מסוכן ומזהירה מפני כל ניסיון למעורבות ציונית במשוואות האזוריות של המפרץ הפרסי".

איראן חוששת כי ההסכם בין איחוד האמירויות לישראל יאפשר לאחרונה דריסת רגל בחצר האחורית מעברו השני של המפרץ הערבי. סוכנות הידיעות "תסנים", המזוהה עם משמרות המהפכה",  הגדירה את ההסכם  "בושה" וצטטה בהרחבה דיווחים בתקשורת הישראלית על ביקור קרוב של ראש המוסד ומשלחות מומחים ישראליות באיחוד האמירויות לקראת חתימת הסכם השלום בבית הלבן.

משרד החוץ האיראני ממשיך ומזהיר כי על איחוד האמירויות ומדינות המפרץ האחרות, המשתפות עימה פעולה, מוטלת עתה האחריות להשלכות הצפויות כתוצאה מנרמול היחסים עם ישראל "ההיסטוריה תחשוף כיצד טעות אסטרטגית זו שבצע המשטר הציוני והסכין שנעצה איחוד האמירויות, לא רק בגבו של הפלסטינים אלא בגבו של כל העולם האסלאמי, לא תוביל אלא לחיזוקו ולביצורו של מחנה ההתנגדות…דמם השפוך של הפלסטינים במשך שבע דורות של כיבוש ישראלי, יתפוס – במוקדם או במאוחר את אלה שבגדו בעניין הפלסטיני".

 

הסכם הנורמליזציה: מכה כפולה לפלסטינים ולאיראן

 

שופרות ההסברה של איראן ובעיקר טלוויזיית "אלעאלם" המשדרת בשפה הערבית, לקהל יעד במדינות ערב, בניסיון להסיטם נגד מנהיגיהם, הגדירה אף היא תחת הכותרת "איחוד האמירויות משתחווה לישראל" את מהלך נרמול היחסים וכך נכתב:  "תקיעת סכין בגבם של המוסלמים לאחר שבעים שנות התנגדות" ואף ציינה כי בנסיבות הנוכחיות, זוהי המתנה הגדולה ביותר של איחוד האמירויות לטראמפ כדי למלא את סל קולות הבוחרים הריק שלו" וכן לראש הממשלה נתניהו הנתון בלחץ פנימי וחיצוני.

 

מח'לוף חושף את סודות המשטר הסורי

"אלעאלם" שגרה אף היא איום מרומז לשכנתה מעברו השני של המפרץ "נראה כי מחמד בן זָאיִד אינו מכיר כלל בגבולות אדומים בכל הקשור לשמירה על כסאו באופן טבעי נוח יותר לשבת על כסא זה כשאתה זוכה לתמיכת ארה"ב וישראל". ערוץ התעמולה האיראני העריך כי המדינות הבאות בתור לנרמל את היחסים עם ישראל הן ערב הסעודית ובחריין.

איראן תנסה לרתום את נרמול היחסים בין ישראל לבין איחוד האמירויות להצגתה כמי שנותרה לבדה בהובלת מחנה ההתנגדות לישראל באזור. כלי ההסברה שלה יציגו את מנהיגי המדינות הערביות שתמכו במהלך (מצרים) ואת מנהיגי מדינות המפרץ כבוגדים בעניין הפלסטיני. מכל מקום, נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, הביקורת נגד איראן ונגד חזבאללה בלבנון מעמיקים את הבידוד האיראני בעולם הערבי ואת הקרע המתרחב בינה לבין שכנותיה הערביות ממערב.

כבעבר תנסה איראן גם לגבות את ההסתה והתעמולה נגד מדינות ערב גם בניסיון לחזק את תשתית גורמי האופוזיציה והטרור השיעים במדינות המפרץ  בניסיון לערער את הביטחון והיציבות במדינות אלה ולהציג כי לנרמול היחסים עם ישראל עלול להיות מבחינתן מחיר כבד.

https://tinyurl.com/yypsyab4