עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן ממשיכה להדק את השליטה על סוריה

הממשל בדמשק התיר לשנות את שמות הרחובות בדרום דמשק בסמוך למסגד זיינאב לשמות פרסיים • בעבר הותר גם שינוי השם באזור דיר א-זור

העיתון "אל שארק אל אווסאט" פרסם ב-20 לדצמבר כי ארגונים המזוהים עם איראן השיגו אישורים מהרשויות הסוריות לשנות שמות רחובות באזור מסגד סיידה זיינאב שבדרום דמשק. הדבר ממשיך את המגמה של השתלטות איראן על סוריה בניסיון למקם אותה כאזור שיעי.

בשבת פרסמה רשת טלוויזיה מקומית המזוהה עם האופוזיציה כי  מפלגות איראניות יישמו פרויקט לתיקון צמתים וכבישים באזור סיידה זיינאב, וציינה כי הוא כולל שינוי שם בהסכמה עם השלטונות במסגרת הפרויקט.

השינויים הללו כללו  מספר רחובות ומתקנים ציבוריים. רחוב "אל-טין" הפך לרחוב "אל-הווארה", רחוב "אל-קווס" נקרא כיום רחוב "בזיל אל-אסד" וכיכר "אל-מגסיל" הפכה לכיכר "אל-בוטי".

בדיווח צוין עוד כי הצוות שהוקצה על ידי חיל משמרות המהפכה האיראני בסוריה קיבל אישורים מרשויות המשטר הגבוהות ביותר לשנות את שם אזור "קבר עסית" ל "סיידה זינאב".

מוקדם יותר באוקטובר, איראן שינתה את שמותיהם של מספר רחובות עתיקים באזורים הכפריים המזרחיים של דיר א-זור, והחליפה אותם בשמות מנהיגיהם וסמלים הכתובים בערבית ובפרסית.