עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מכינה הפתעה לקראת "יום קודס"

ביום שישי צפויה איראן לציין את "יום קדס" • השנה צפוי נאום של המנהיג העליון • גורמים באיראן הבטיחו הפתעות של גורמי ההתנגדות

איראן מציינת את "יום קודס הבינלאומי" האנטי-ישראלי ביום שישי האחרון של חודש הרמדאן מדי שנה. השנה יתקיים האירוע ב- 22 במאי בשנת 2020. הפרלמנט האיראני כבר נקט בשורה של צעדים הצהרתיים נגד סחר עם ישראל ואילו ההנהגה בשל נגיף הקורונה מנסה לשמר את המאבק בכל מחיר.

לפי הצהרת נשיא איראן, חסן רוחאני הפגנה תערך בבירה במהלך יום השנה וזאת על אף הדרישה לריחוק חברתי. "לעיר טהראן הוכנה הנחיה מיוחדת מאז שטהרן נמצאת באזור האדום ואין דרשות בתפילות יום שישי. הוחלט שעל חיל משמרות המהפכה האסלאמית לקחת אחריות ולקיים עצרת הכניסה שתוביל את הכניסה מנקודה אחת לאחרת,, אמר הנשיא במפגש עם ראשי המטה הלאומי למאבק בקורונה.

בדבריו על ההצהרות והמפגשים במהלך " יום קודס" בעיירות אחרות אמר הנשיא כי ב 218 הערים והעיירות שהוכרזו כאזור לבן – ללא המצאות של הנגיף, לא יתקיימו מפגשים או הפגנות אאל הצהרות במסגדים תוך "התבוננות בכל הדרוש פרוטוקולי בריאות ".

רוחאני אמר עוד כי ממשלתו החליטה כי יתקיימו השנה תפילות של עיד אל-פיטר, אולי ב -24 במאי, אך רק בתוך מסגדים באזורים גדולים על ידי קיום כל פרוטוקולי הבריאות.

באיראן מתכננים להסב את מירב תשומת הלב לנאומו של המנהיג העליון ולא יתקיים שום אירוע אחר בזמן נאומו.

 

תמיכה ב"מדוכאי העולם"

מוביל התפילה במסגד שחרקורד, מוחמד עלי נקונעם, אמר ב-18 למאי כי "יום קודס" הבינלאומי יהיה הזדמנות להפגין תמיכה במדוכאי העולם.

בהתייחס למצב הנוכחי בעקבות התפרצות הקורונה אמר נקונם השנה כי האירוע יתקיים שונה מאלה של השנים הקודמות.

קיום "יום קודס" מדי שנה הוא להפנות את תשומת ליבו של העולם לדיכוי וכיבוש דרסטי של קודס, חזר איש הדת.

"המדינות האסלאמיות לעולם לא ישתקו והן יעמדו נגד כובשי קודס ופלסטין. אנשים אוהבי חופש פוסלים פשעים ישראליים נגד האנושות והורגים ילדים ובני נוער בדם קר. כיבוש קודס הקדושה נחשב ככיבוש תרבות, תרבות ותרבות אנושיות", אמר לסוכנות IRNA.

 

מכינים הפתעות

סגן ראש ארגוני ההתפתחות האיסלאמי במועצת התיאום של איראן הודיע ב-17 למאי כי ההפגנות השנה לציון "יום קודס" הבינלאומי לא יתקיימו בגלל התפרצות הקורונה והמגבלות הבריאותיות להכיל את המגיפה.

בראשית החודש חשף ראש המכון לאינתיפאדה הגנרל ראזמאן שאריף כי גורמי התנגדות צפויים לשלוח הודעות נגד ישראל. הוא אמר כי איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של תנועת ההתנגדות האסלאמית חמאס, או דמות התנגדות מרכזית אחרת, ישתתפו ככל הנראה בהנצחת "יום קודס" בטהראן כאורח.