עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: אלפים בהפגנות באיספהן

במחאה על המצב הכלכלי, הרעב והמחסור במים יצאו זה השובע השני אלפים למרכז העיר להפגין נגד המשטר • ההפגנות - שלוש שנים לאחר מחאת הדלק

כמעט שלוש שנים לאחר הפגנות הדלק הגדולות באיראן במחאה על המצב הכלכלי, נדמה כי הלבה מבעבעת תחת המשטר וישנו חשש גדול מפני גל חדש של הפגנות שעלול להתפרץ.

ב-19 לנובמבר וזאת בפעם השנייה ברציפות, מחאו תושבים בעיר אספהן נגד מחסור במים לחקלאות וזאת בגיבוי של תושבי העיר שיצאו אף הם.


אלפי אנשים התאספו על הנהר היבש  ה-Zyandeh Roud האייקוני ועל הגשרים בני 400 השנים המקשרים בין שני חלקי העיר, אספהאן, כדי לדרוש פעולה מצד הממשלה.  המחאה הייתה אחת ההפגנות הגדולות בעיר בשנים האחרונות, במלאת יום השנה להפגנות הדמים של נובמבר 2019.

מצוקת הרש”פ במזרח ירושלים

כלי תקשורת בשליטה ממשלתית פרסמו במפתיע תמונות של ההפגנות, אך ניסו לומר שהאירוע אינו "מחאה פוליטית", ודיווחו כי סגן הנשיא מוחמד מוכבר יבקר בעיר ויישא נאום.

המפגינים ביום שישי המשיכו לקרוא קריאות:   "הזכות הבלתי מעורערת היא הזכות הבלתי ניתנת לערעור שלנו"  , . סיסמה זו היא על משקל הסיסמה של הממשלה בדבר אנרגיה גרעינית: הצגה של הסיסמה "אנרגיה גרעינית היא הזכות הבלתי ניתנת לערעור שלנו", לעתים קרובות קראו בעצרות. " תחזיר את זאאנדה רוד שלנו, תחזיר לאספהאן את נשימתו ."

עקב המחסור החמור במים בשנים האחרונות נרשמה שקיעה של קרקע בעיר עצמה, בשדה התעופה ובמבנים היטורים, דבר שעורר את האוכלוסיה לצאת ולהפגין.