עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח: סעודיה הקימה משרד לנרמול היחסים עם ישראל באיסטנבול

משתמש הטוויטר, העונה לשם @Mujjtahid לו יותר מ-2.3 מיליון עוקבים, טען כי היועץ הפורמלי בבית המשפט המלכותי הסעודי, סעוד אל-קחטאני, קיבל הוראה על ידי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן  להקים צוות באיסטנבול

משתמש טוויטר פופולרי ואנונימי טען כי פקיד מלכותי סעודי פועל בטורקיה כדי לקדם נורמליזציה עם ישראל , כך פורסם באתר "אל ערביה" באנגלית.

משתמש הטוויטר, העונה לשם @Mujjtahid לו יותר מ-2.3 מיליון עוקבים, טען כי היועץ הפורמלי בבית המשפט המלכותי הסעודי, סעוד אל-קחטאני, קיבל הוראה על ידי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן  להקים צוות באיסטנבול .

מוג'טהיד פרסם בעבר גילויים על שחיתות לכאורה בהנהגה הסעודית שהכעיסו גורמים רשמיים בריאד.

 

"בהנחייתו של סעוד אל-קחטאני ובהוראתו של בן סלמאן, נפתח משרד גדול באיסטנבול לקידום נורמליזציה בקומה ה-14 של בניין ידוע באיסטנבול. 12למשרד 12 מאבטחים מכל הלאומים הערביים, תקציב בסיסי של 4$ מיליון בשנה פלוס קופה קטנה, בניהולו של סופיאן אל-סמראי", צייץ מוג'טהיד.

הוא הסביר מדוע נבחר אל-סמראי לנהל את הצוות לכאורה, וטען שהוא מוכן "לרמוס" את הערכים הערביים והאסלאמיים רק כדי להגיע להסכם עם ישראל.

הציוצים הלא מאומתים של מוג'טהיד מגיעים על רקע הדיווחים האחרונים המצביעים על התחממות היחסים בין ישראל והכלכלה הגדולה בעולם הערבי ומושבם של שני האתרים הקדושים ביותר לאסלאם.

שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, הבהיר את עמדת הממלכה במהלך הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שוויץ, בחודש שעבר.

"תמיד תיארנו לעצמנו שתהיה נורמליזציה מלאה עם ישראל, ואמרתי בעבר שנורמליזציה מלאה בינינו לבין ישראל, בין האזור לישראל, תביא יתרונות עצומים – לא נוכל לקצור את היתרונות הללו אלא אם כן. אנחנו מתייחסים לנושא פלסטין", אמר.