עבור לתוכן העמוד
Menu

עיראק: פנים אל מול פנים – המפגינים וחיילים אמריקאים

שגריר ארה"ב וצוותו יצאו את עיראק לשדה התעופה • קריאות "לא לארה"ב ולא לסעודיה" • דמות מוכרת ביותר לישראל ואחת מהמשמעותיות ביותר לוקחת תפקיד ראשי בליבוי היצרים

המתיחות בבגדאד בירת עיראק, עולה לאחר שהחלו הבוקר (שלישי) ההלוויות של הרוגי התקיפה של ארה"ב בעיראק ובסוריה מקרב אנשי "כתייב חיזבאללה", מליצי שיעית הנתמכת על ידי איראן.

בצהרים דווח כי המפגינים הצליחו להכנס את מתחם השגרירות של ארה"ב בבגדאד ולשרוף את השער. כמו כן פורסם סרטון בו רואים את החיילים האמריקאים מול המפגינים העיראקים בשטח השגרירות עצמה.  אזעקה הופעלה במתחם השגרירות.

כמו כן דווח במספר סוכנויות ידיעות כי החלו לירות רימוני גז לעבר המפגינים מגג השגרירות.

שידור ישיר:

לפי דיווחים שונים שגריר ארה"ב וצוותו עזבו את בניין השגרירות לעבר שדה התעופה של עיראק לפי שהחלו המונים להגיע אל בניין השגרירות ב"אזור הירוק" והחלו להפגין במחאה על התקיפה.

בין השאר צועקים המפגינים "מוות לאמריקה", "נסגר על ידי העם" ו"לא לארה"ב ולא לסעודיה".

את ההפגנות מלבה טהראן לאחר שמשמרות המהפכה הודיעו באופן רשמי כי למליציותה שיעיות יש את הזכות המלאה להגיב לתקיפה של ארה"ב לאחר שזו הותקפה על ידי המיליציות בירי בכירכוכ שם נהרג חייל אמריקני.

בין השאר ניתן לראות בברור את המעורבות האירית בהפגנות על ידי הנוכחות של האדי אל אמרי, יו"ר ועדת הביטחון הפרלמנט של עיראק ומנהיג ארגון באדר, שהוא הזרוע הצבאית של הארגון הפוליטי של אל חכים ושל קאייס אל חזאלאלי שהגיוע לאזור השגרירות על מנת לעודד את המפגינים.

קייס אל חזאלי מוכר מאוד לישראל. ב-9 לדצמבר 2017 פרסם תא"ל במיל. שמעון שפירא, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה כי  Qais al-khzali מפקד המליציייה השיעית העירקית Asaib Ahl al-Haq (League of Righteous) סייר בדרום לבנון על הגבול עם ישראל בלוויית מפקדי החיזבאללה. בקטע שנבחר לשידור נראים מפקדים בחיזבאללה מסבירים לאורח מעיראק היכן רמת הגולן לצד פרטים על הגיאוגרפיה של האזור הגובל בישראל. בסמוך לגדר הגבול ב"שער פאטמה" הצהיר מפקד המליציה השיעית כי אנשיו "נכונים לעמוד לצד העם הלבנוני ולצד הפלסטינים נגד הכיבוש הישראלי העוין את האיסלאם, הערבים והאנושות".

איראן משגרת מפקד מליגיון הזרים השיעי לדרום לבנון