עבור לתוכן העמוד
Menu

הצהרת בלפור: עבאס יורה לעצמו ברגל

המאמר של עבאס בגרדיאן - הפרת ההסכמים עם ישראל

המתקפה הדיפלומטית שאותה מוביל ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, נגד הצהרת בלפור והדרישה כי בריטניה תתנצל על כך, מגוחכת, ומרושעת כשלעצמה.

עבאס, הנתפס בתמימות על ידי האירופים, ארה"ב, ועל ידי כמה פוליטיקאים ועיתונאים ישראלים נאיבים כמתון וכאיש המחפש שלום אמיתי, בעצם אומר שהוא והמנהיגות הפלסטינית בגלוי מכחישה את הבסיס כי לעם היהודי יש זכות להגדרה עצמית.

זו היא הכנסת אצבע לעין לכל מי שבמבקש לראות בעבאס שותף רציני למו"מ, רק משום שהוא נראה כמדינאי מערבי. ההנהגה הפלסטינית אינה יכולה לטעון, מצד אחד, כי היא מוכנה לשאת ולתת ולחיות בשלום עם ישראל, ובו בזמן להתכחש בגלוי לזכותה של ישראל.

אם אבו מאזן וההנהגה הפלסטינית מתכוונים באמת ובתמים לחזור למשא ומתן אמיתי עם ישראל, הם פשוט לא יכולים להכחיש את הצהרת בלפור. תומכיהם האירופים, האמריקנים וגם הישראלים, חייבים לדרוש מהפלסטינים ומהנהגתם, לחזור ולאשר את התחייבותם בהסכמי אוסלו, להכרה בקיומה של מדינת ישראל. 

עמדה כזו, באם תוצג מחדש על ידי הפלסטינים תעזור להם לשקם מחדש את אמינותם ואת כוחם הבינלאומי שנאבד. כמו כן, אישוש מחדש של עמדה זו, יעזור לחדש את האמון בקרב הציבור הישראלי ויחזיר אותם לעמדה של שותף רציני למשא ומתן.

המאמר פורסם באתר NRG360