עבור לתוכן העמוד
Menu

מהלך ההונאה של אבו מאזן נמשך

נאום אבו מאזן באו"ם המשיך את מדיניות ההונאה של הקהילה הבינ"ל כחלק מן המדיניות הפלסטינית

נאומו של אבו מאזן באו"ם שיקף את מדיניות ההונאה שאימץ, החותרת להוליך שולל את הקהילה הבינלאומית ואת דעת הקהל, בציירו מציאות דימיונית בה ארגונים פלסטיניים שהוכרזו כארגוני טרור ע"י הקהילה הבינלאומית כלל אינם ארגוני טרור ואינם עוסקים בפעולות טרור.

לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) בפני העצרת הכללית של האו"ם (20 בספטמבר 2017) נודעת חשיבות מדינית רבה בדרישתו להכרה בינלאומית במדינה פלסטינית בגבולות 67', להענקת הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני, להחרמת חברות ישראליות הפועלות בשטחי 67' ובקביעה החוזרת ונישנת לפיה אין ל"יהודים" זכות להקים מולדת לאומית בשטח פלסטין.1

לצד זאת, עסק אבו מאזן בנאומו גם בסוגית הטרור, אשר לדבריו מקורו אחד ויחיד הוא – ישראל, אותה הוא מאשים את ישראל לא רק בטרור כלפי העם הפלסטיני אלא גם באחריות לטרור האסלאמי הבינלאומי.

לדבריו, "נותנת החסות הטבעית להסתה ולפעולות האלימות היא הכיבוש הישראלי הצבאי של אדמתנו… אין ספק, כי לייבוש ביצת הכיבוש הקולוניאליסטי באדמתנו ושימת קץ לפעולותיו העושקות והבלתי חוקיות נגד בני עמנו תהיה השפעה גדולה במלחמה בתופעת הטרור ושמיטת הקלפים אשר ארגוני הטרור משתמשים בהם כדי לקדם את רעיונות האופל שלהם. אשר על כן, אנו מדגישים, כי סיום הכיבוש הישראלי של ארצנו הוא צורך ובסיס להשלמת המאמצים אשר כולנו עושים במסגרת המאבק בארגונים אלה. אנו הפלסטינים מתנגדים לטרור המקומי, האזורי והבינלאומי על כל מאפייניו ללא קשר להיבטיו, שורשיו ומקורותיו. אנחנו נגד הטרור הבינלאומי ואנו נלחמים בו".

הטרור הפלסטיני, לשיטתו של אבו מאזן, אינו קיים, והמאבק נגד "הכיבוש" מתנהל אך ורק ב"דרכי שלום". "לא נפנה לדרך הטרור. לא נפנה לדרך הטרור והאלימות… [העם הפלסטיני] מנהל נגד הכיבוש מאבק בדרכי שלום ותרבות השלום נפוצה בקרב כל חוגי הפלסטינים. ואם תשאלו מי אלה אשר מצטרפים לדאעש, ולג'בהת אל-נוסרה לא תמצאו פלסטינים… ברכות לבני עמו באל-קודס אשר ציירו את התמונות הנפלאות ביותר של התקוממות עממית בדרכי שלום. ברכות לשהידים שלנו הזכים, ולאסירים הגיבורים אשר נאנקים בבתי הכלא של הכיבוש. אומר לכל אלה, כי החירות קרובה ללא ספק".

 

עבאס במליאת האו"ם (צילום: UN)
עבאס במליאת האו"ם (צילום: UN)

דברים אלה משקפים את מדיניות ההונאה של אבו מאזן המנסה פעם אחר פעם להוליך שולל את הקהילה הבינלאומית ודעת הקהל בציירו מציאות דימיונית בה ארגונים פלסטיניים שהוכרזו כארגוני טרור ע"י הקהילה הבינלאומית כלל אינם ארגוני טרור ואינם עוסקים בפעולות טרור. אבו מאזן גם שיקר במצח נחושה כאשר טען, שפלסטינים לא הצטרפו לדאעש או לג'בהת אל-נוסרה. עשרות רבות של פלסטינים נהרגו או נעצרו לאחר שלחמו בשורות ארגונים אלה בשנים האחרונות.

על פי תפיסתו של אבו מאזן, כל "האסירים הפלסטינים" בבתי הכלא בישראל, כלומר הטרוריסטים שהורשעו בעבירות טרור, הם למעשה "אסירי חירות" הזכאים לצאת לחופשי ללא דיחוי.

את פעולות הטרור באינתיפאדת אל-קודס, שכללו בין היתר פיגוע התאבדות, ומאות פיגועי ירי, פיגועי דריסה, פיגועי דקירה ופיגועי מטען, הוא מתאר כ"מאבק בדרכי שלום". את מבצעיהם, המחבלים ההרוגים והמחבלים שנתפסו, הוא מברך על פועלם.

ימים אחדים לפני נאומו באו"ם הדגיש אבו מאזן, כי אין לו כל כוונה להפסיק את הסיוע הכספי שמעבירה הרשות הפלסטינית לאסירים (הטרוריסטים). בתשובה לשאלה בנוגע לשיח הער אודות הפסקת תשלום התקציבים למשפחות השהידים והאסירים בשל לחצים מצד ארה"ב וישראל, השיב אבו מאזן:

"ישראל מסיתה את ארה"ב לחשוב שהאסירים והשהידים הם טרוריסטים. הללו הם לוחמים ובני עמנו. אנחנו ייסדנו את מוסד האסירים והשהידים באפריל 1965, קרי מאז תחילת המהפכה [הקמת פת"ח] ואת הסכום המכובד הראשון שקיבלנו הפקדנו בחשבון משפחות השהידים, שכן הם השהידים של העם הפלסטיני, ומאז אנו מעניקים להם קצבאות.. הן [ישראל וארה"ב] מכנות אותם כרצונם אך אני קורא להם שהידים. ישראל וארה"ב אמרו שזוהי תמיכה בטרור. אמרתי להן שנקים ועדה משולשת כדי לדון בעניין וישראל התנגדה לכך… בשום אופן לא אחזור בי בעניין זה, משפחות השהידים ימשיכו לקבל את תקציביהן במלואם וגם האסירים כמובן."

בתשובה לשאלה אודות אמיתות השמועות שנפוצו לאחרונה לפיהן הוא עצר את העברת תקציבי הגורמים המטפלים באסירים כמו "מועדון האסיר", אמר אבו מאזן:

"במהלך שביתת הרעב של האסירים התחולל סיפור קטן שהיו לו כמה השלכות ונרשמו התנהגויות שגויות, והקמתי ועדה לבדיקת ההתנהגויות השגויות הללו. אשר למועדון האסיר, הוא ימשיך להתקיים וכך גם 'הרשות לענייני אסירים'. היא לא תשתנה, שכן היא כפופה לאש"פ ושום דבר לא ישפיע עליה כלל…"2

1http://www.wafa.ps/ar_page.aspx?id=3ETE9Za798845314773a3ETE9Z

2https://tinyurl.com/ya2p67m7 http://www.alquds.co.uk/?p=792772