עבור לתוכן העמוד
Menu

"לא אופתע אם תוך 5 שנים תהיה התקפת טרור-סייבר על אירופה"

המתאם למלחמה בטרור של האיחוד האירופי, ז'יל דה-קרקוב, אמר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, כי באירופה פועלים להגנת הגבולות ו להגבלת הכניסה לאיחוד האירופי. צפו בסרטון על עבודת המחקר החדשה.

המתאם למלחמה בטרור של האיחוד האירופי, ז'יל דה-קרקוב, אמר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, כי באירופה פועלים להגנת הגבולות ו להגבלת הכניסה לאיחוד האירופי

באירוע מיוחד במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה בנושא "המלחמה בטרור: מה יכולה אירופה ללמוד מישראל", אמר המתאם למלחמה בטרור של האיחוד האירופי, ז'יל דה-קרקוב, כי קרא בעניין רב את  המחקר שהפיק "המרכז הירושלמי" על "לקחים מהמאבק הישראלי בטרור" שערכה חוקרת המרכז, פיאמה נירנשטיין, ומצא בו תובנות רלבנטיות לאיחוד האירופי. הוא גם העלה על נס את הקשרים ההדוקים של גורמים ביטחוניים באירופה עם מקביליהם בישראל.
 
דה-קרקוב התייחס להתפתחות איומי הטרור וגרס כי דאע"ש הוכיחה כי היא יודעת איך להשתמש ברשת האינטרנט לטובתה, וכי לא ירחק היום בו תוכל לייצר מתקפת סייבר, "בין אם באמצעות פעיליה ובין אם באמצעות תשלום לגורם אחר שמקבל כסף בשביל לעשות זאת".
 
לפי דה-קרקוב, באירופה מתכננים להדק את ההשגחה על הנכנסים והיוצאים לתחומה. המתאם הוסיף "אנו מתכננים להגביר את בדיקות הרקע, דרך שימוש נרחב ב-PNR  (Passenger Name Record), החלת טופסי בקשה לכניסה ללא ויזה, דוגמת טופס ה-ESTA האמריקני ושיתוף מידע ופעולה עם גורמים מסביב לעולם".
 
דה-קרקוב ציין כי באירופה לא חוששים משטף החוזרים מאיזורי הקרבות במזרח התיכון, כי הצבא העראקי והלוחמים תומכי איראן "לא לוקחים שבויים" כהגדרתו, וכי ההתמודדות העיקרית תהיה עם ניתוח המידע הרב על ההקצנה של טרוריסטים פוטנציאליים הגדלים באירופה. עם זאת, הוא ציין שבאיחוד פועלים במטרה להעביר מידע מהחזית למדינות השונות במהירות: "אנו רוצים שתהיה לנו אפשרות לזהות טביעות אצבע מהחזית במוסול, למשל, ולהעבירן ישירות למעברי הגבול, הנמלים וכוחות המשטרה, כך שאם אדם השתתף בקרבות שם – נדע זאת כאשר הוא מבקש להיקלט באירופה, אפילו אם עברו רק ימים בודדים".
 
לאחר האירוע, אמר שגריר האיחוד האירופי לארס פאוברג-אנדרסן, בשיחה עם ראשי המרכז הירושלמי, כי הוא מאמין שאירועים מסוג זה שנערך במרכז הנם "גשרים בין ישראל לאירופה", וכי הוא מעריך כי, חרף השקפת הציבור והתקשורת בארץ, יש הסכמה על 85% מהנושאים בין אירופה לישראל. "חבל שהדגש הוא על 15% הנותרים".