עבור לתוכן העמוד
Menu

"שולחן עגול" עם נציגים מדרום אפריקה, נגד השמצות ה-BDS

כחלק מהפרויקט למלחמה ב-BDS, המרכז הירושלמי קיים "שולחן עגול" עם מנהיגים ופעילים מדרום אפריקה, בשיחה שהתמקדה בהפרכת הטענה שישראל היא מדינת אפרטהייד.

המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה קיים אירוע "שולחן עגול" אסטרטגי ב -12 ביוני עם מנהיגים ופעילים של דרום אפריקה נגד BDS, יחד עם נשיא מרכז ירושלים, השגריר דורי גולד, מומחי JCPA, פקידי ממשלה, פקידים מקומיים וחברים בכירים בתקשורת הישראלית.

השולחן העגול היה חלק מהפרויקט למלחמה ב- BDS ובלוחמה פוליטית. בראש הפרויקט עומד חוקר המרכז הירושלמי, דן דיקר. ביב השולחן העגול התמקדו במיוחד בהפרכת הטענה שישראל היא מדינת אפרטהייד.

לובה מאיאקיסו, פעיל בדרום אפריקה נגד BDS ובתו קסנדרה מייאקיסו, שוחחו עם משתתפי השולחן העגול על האתגרים שעמדו בפני יהודי דרום אפריקה, סטודנטים ואוניברסיטאות ונוצרים שדווחו כי הם איימו ושתקו על ידי פעילי ה- BDS ובעלי בריתם בדרום אפריקה.

לשיחה הצטרף, באמצעות סקייפ, גם סדיסו מנגופה, מי שהיה יו"ר ליגת הנוער של ANC ופעיל BDS לשעבר, אשר ביקר בישראל, ומאז הפך לתומך נלהב של המדינה היהודית. נשיא המרכז, השגריר לשעבר דורי גולד, גם שיתף את תובנותיו בביקוריו הרשמיים בדרום אפריקה ובמורכבות הנלווית לבניית מערכת יחסים חזקה יותר עם הממשלה ועם ה- ANC.

לובה מאיאקיסו, בשיחה במרכז הירושלמי

לובה וקסנדרה דנו בהשוואת השווא המעוותת בין האפרטהייד בדרום אפריקה ומדינת ישראל. עלילה זו היא כלי מרכזי המשמש את פעילי BDS לדה-לגיטימציה של קיומה של מדינת ישראל, תוך השוואתה למשטר האפרטהייד בדרום אפריקה. לובה דיבר על חוויותיו כצעיר שגדל כשחור, תחת משטר האפרטהייד. לובה תיארה גם מדוע תנועת ה- BDS השתלטה בקרב הקונגרס הלאומי האפריקני, המתחקה אחר תופעה זו בחזרה לקשרי אש"ף וה-ANC משנות השישים.

קסנדרה, סטודנטית הלומדת באוניברסיטה בקייפטאון, הסבירה מדוע תנועת ה- BDS נעשתה רווחת כל כך בקמפוסים באוניברסיטאות בדרום אפריקה, וכיצד היא פועלת להיאבק בפופולריות ההולכת וגדלה בקרב הסטודנטים. סדיסו פירט את האווירה האלימה שנוצרה על ידי תנועת ה- BDS בדרום אפריקה בקמפוסים.

לובה, קסנדרה ומשתתפי השולחן העגול חקרו את הצעדים האפשריים כדי להחזיר את עלילת האפרטהייד הישראלית, ואת החשיבות של גיוס 40 מיליון בני הקהילה הדרום-אפריקאית החזקה שתומכת בישראל.

אורחי וחוקרי המרכז הירושלמי, באירוע