עבור לתוכן העמוד
Menu

נסראללה מזמין את הליגיון השיעי של איראן למלחמה הבאה בישראל

בנאומו האחרון, איים נסראללה, שבמלחמה הבאה עם ישראל יפתח את גבולות לבנון לעשרות אלפי לוחמים מתימן, אפגניסטן, פקיסטן, איראן ועיראק. הזמנה פתוחה לכוחות אל-קודס

בנאום לרגל יום ירושלים, המצויין כמצוותו של חומייני מדי שנה ביום שישי האחרון של חודש הרמדאן, כהזדהות עם המאבק הפלסטיני, איים חסן נסראללה, שבמלחמה הבאה עם ישראל הוא יפתח את גבולות לבנון לעשרות אלפי לוחמים שיגיעו מתימן, אפגניסטן, פקיסטן, איראן ועיראק.

בכך למעשה מקבלת טהראן הזמנה פתוחה לשגר את הליגיון השיעי, שהקימה תחת פיקודו של מפקד "כוח קודס" קאסם סולמנאי, הנלחם עתה בעיראק ובסוריה, למלחמה בישראל.

דברי נסראללה סותמים את הגולל על הטענה הכביכול "לאומית" של חיזבאללה לפיה ההסכמה הלאומית בלבנון מבוססת היום על המשולש הקדוש, צבא-עם-התנגדות. שילוש זה מאחד כביכול את לבנון ומעניק לחיזבאללה לגיטימציה לקיומה ככוח צבאי. יתר על כן נסראללה מפגין בדבריו ובמעשיו בוז למרכיב הבסיסי של המדינה הלבנונית שהוא, גבולותיה.

לראשונה הוא פרץ אותם במשלוח הכוחות למלחמה בסוריה, באמתלה של הגנה על המקומות הקדושים לשיעה בדמשק. בשניה, הוא הכריז אחרי חיסולו של סמיר קונטאר על הרחבת גבולות העימות עם ישראל מנקורה, שעל חוף הים התיכון במערב ועד לחזית רמת הגולן הסורית במזרח. עתה הוא פורץ את הגבול פעם נוספת ומכיוון אחר, ומזמין כוחות זרים, לא לבנוניים לקחת חלק במלחמה עם ישראל.

דברי נסראללה באים כשברקע מתקיימת פעילות צבאית איראנית אינטנסיבית על אדמת לבנון. בנוסף למדריכים האיראנים, המכינים את חיזבאללה למלחמה הבאה עם ישראל ויועצים צבאיים המתחזקים את זרוע הטילים קצרי וארוכי הטווח המכוונים נגד ישראל, מקימה איראן תעשייה צבאית ענפה המבוססת על מפעלים לייצור טילים ונשק אחר. אחד מעוזריו של מפקד משמרות המהפכה, ציין בהקשר זה כי באוניברסיטת האימאם חוסיין בטהראן הוכשרו מאות מומחים לבנונים וזרים לפרוייקטים אלה. עוד נמסר כי, המפעלים נבנו בעומק של כ-50 מטר והם מוגנים מפגיעת מטוסים. זאת ועוד, הטילים מיוצרים במספר מפעלים כדי להקשות על הפגיעה בתהליך ייצורם ובסוף מורכבים לנשק אחד. דיווחים אלה שפרסמו בתקשורת הערבית (אלג'רידה, כווית, 11/3/2017) קיבלו לפני שבוע אישור פומבי מהצמרת הצבאית בישראל.

יצויין כי ההסבר לפיו הקימה איראן תעשייה צבאית זו בלבנון כדי להתגבר על הפגיעה בשיירות הנשק שהועברו מסוריה ללבנון על ידי ישראל הוא חלקי בלבד. הדעת נותנת כי התעשייה הצבאית האיראנית בלבנון נועדה לאפשר לטהראן לפעול באופן עצמאי ובלתי תלוי בסוריה המתפוררת, להיות קרובה ככל הניתן למטרות האסטרטגיות בישראל ולפעול ללא כל תלות ביכולת או אי היכולת מסוג כלשהו, להעברת הטילים ללבנון.