עבור לתוכן העמוד
Menu

מסע הנקם של מחמוד עבאס בעזה

הסנקציה החדשה מבית היוצר של עבאס נגד תושבי רצועת עזה היא הפסקת הטיפול הרפואי בבה"ח בישראל ובחו"ל לחולים קשים שזקוקים לו. עפ"י נתוני חמאס, ישנם 1662 חולים כאלה, 4 מהם, כנראה גם ילדים, מתו לאחרונה.

הסנקציה החדשה מבית היוצר של מחמוד עבאס נגד תושבי רצועת עזה היא הפסקת הטיפול הרפואי בבתי החולים של ישראל ובחו"ל לחולים קשים שזקוקים לו. עפ"י נתונים של משרד הבריאות של חמאס ברצועה ישנם 1662 חולים כאלה, 4 מהם, כנראה גם ילדים, מתו בימים האחרונים מכיוון שלא קיבלו את הטיפול הדרוש. מחמוד עבאס פשוט קיצץ בתקציב שמימן את הטיפול הרפואי של תושבי הרצועה בבתי חולים בישראל או בחו"ל בגלל מאבקו בהנהגת חמאס.

הנימוק של יו"ר הרש"פ הוא שהסנקציות האלה נועדו להילחם בהנהגת חמאס שהשתלטה בכוח על הרצועה והן באות בהמשך לצעדים שנקט בחודשים האחרונים כמו קיצוץ של 30 אחוזים במשכורות של כ 60 אלף פקידים ברצועה, הפסקת שליחת תרופות לעזה, קיצוץ באספקת החשמל, הוצאה לפנסיה בכפייה של פקידים המשרתים במערך הצבאי של פת"ח ועוד.

בתום עשר שנים לשלטון חמאס ברצועה, לאחר שהשתלטה עליה בכוח וגירשה ממנה את הנהגת הרש"פ, נזכר מחמוד עבאס "לעשות שרירים" ולנסות לכופף את הנהגת חמאס כדי שתחזיר את השליטה ברצועה ובמעברי הגבול שלה לידי הממשלה הפלסטינית ברמאללה, לאחר ששלושה הסכמי פיוס שהוא חתם עם תנועת חמאס נכשלו כישלון חרוץ.

מחמוד עבאס מאשים את חמאס וישראל באי העברת החולים לקבלת טיפול רפואי בישראל ובחו"ל, חמאס מאשימה את הרש"פ אך בפועל מי שסובלים הינם תושבי הרצועה. המחדל ההומניטארי הזה כבר מנוצל מבחינה פוליטית, עפ"י גורמים בפת"ח, מוחמד דחלאן פנה למצרים כדי לבדוק את האפשרות להעברת החולים דרך מעבר רפיח לקבלת טיפול בבתי חולים מצריים.

דחלאן לא מחמיץ שום הזדמנות לנגח את מחמוד עבאס ולהוכיח כי איננו ראוי להנהיג את העם הפלסטיני. ד"ר סופיאן אבו זאידה, מקורבו של מוחמד דחלאן תקף בחריפות בדף הפייסבוק שלו את הרש"פ וכתב: " כל מי שמטנף את ידיו בדם של ילדים חפים מפשע מרצועת עזה הוא מקולל". המדיניות העויינת של מחמוד עבאס כלפי רצועת עזה הפכה למדיניות הרשמית של הרש"פ.

גורמים בפת"ח טוענים כי היא נועדה להתחנף לנשיא טראמפ,לנסות לשבש את ההבנות שהושגו בקהיר בין מוחמד דחלאן לתנועת חמאס ולסבך את ישראל בעימות צבאי בעזה. מחמוד עבאס חוטא כלפי בני עמו,הוא הצליח להשניא את עצמו על רוב תושבי הרצועה ורבים מכנים אותו בימים האחרונים במילים "רוצח הילדים".

יו"ר הרש"פ מצידו מנסה לעצור את הביקורת נגדו, הוא הורה לחסום 22 אתרי אינטרנט של חמאס ומוחמד דחלאן ואף חתם על חוק חדש הנקרא "חוק הפשעים האלקטרונים" המטיל עונשים כבדים על כל מי שמותח עליו ועל הרש"פ ביקורת באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות.

העיוורון המדיני של מחמוד עבאס הביא אותו גם לעיוורון מוסרי, שני מיליון פלסטינים חיים ברצועת עזה ולפחות למחציתם אין שום קשר למדיניות של חמאס והיריבות הפוליטית שלה עם תנועת פת"ח והרש"פ. קוהזכות לקבלת טיפול רפואי היא זכות בסיסית של כל אדם ואסור להפר אותה, האם יעלה על הדעת שאדם שמתיימר להיות מנהיג של כל העם הפלסטינית ישלול אותה מבני עמו?

מסע הנקם של מחמוד עבאס באוכלוסיה האזרחית של עזה הוא מיותר, הנחת העבודה שלו כי הוא יצליח באמצעות הסנקציות האלה להתסיס אותה נגד שלטון חמאס ולהפילו היא מוטעית, המציאות מוכיחה כי מדובר בבומרנג וכי חמאס מצליחה בכל פעם לתעל את הזעם ברצועה נגדו.

הסנקציות של מחמוד עבאס נגד תושבי הרצועה תורמות להפיכת חייהם לגיהנום, המשך המדיניות הזו רק מוכיחה כי מחמוד עבאס הינו מנהיג כושל. כפי שקרה במשבר החשמל, מחמוד עבאס מנסה לגרור את ישראל לקלחת הזו כדי שהזעם ברצועה יופנה כלפיה. לכן, נכון יעשה הדרג המדיני אם יבהיר בצורה פומבית וגם בפורומים של הקהילה הבינלאומית כי מדובר בחיסול חשבונות פוליטי בין מחמוד עבאס לחמאס על גבם של תושבי הרצועה וכי לישראל אין שום חלק בעניין.

ישראל צריכה להודיע כי הנושא ההומניטארי ברצועה עומד בראש מעייניה וכי היא מוכנה לסייע בטיפול רפואי בבתי החולים שלה לכל אדם הנזקק לידע הרפואי הישראלי או לידע רפואי בבתי חולים בחו"ל מכיוון שזו חובתה המוסרית. שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לרש"פ הוא חשוב מאוד אך נראה כי מחמוד עבאס מנצל אותו כדי לשרבב את ישראל למלחמות שלו נגד חמאס ואף לנסות ולגרור אותה לעימות צבאי חדש ברצועת עזה כדי שמחדליו המדיניים ישכחו. ישראל צריכה לעשות הכל כדי לעצור את התופעה המסוכנת הזו.