עבור לתוכן העמוד
Menu

היהפוך ג'בריל רג'וב עורו?

אז מה גרם לרג'וב "לאשר" שהכותל ישראלי? גורמים בפת"ח מספקים הסבר פשוט, הצהרתו היא חלק מקרב הירושה ברשות, וכוונה לישראל ולטראמפ כדי להראות את מתינותו, כיורש.

בתחילת חודש מאי 2013 התראיין בכיר פת"ח ג'בריל רג'וב בערוץ הטלוויזיה "אלמיאדין" המזוהה עם חיזבאללה והתייחס למדינת ישראל, הוא אמר את הדברים הבאים בשפה הערבית:

"המערכה שלנו היא נגד הכיבוש הישראלי, האויב המרכזי שלנו, לא רק של הפלסטינים אלא גם של הערבים והמוסלמים, הוא ישראל והכיבוש הישראלי".

אח"כ הוסיף: "עד עכשיו אין לנו נשק גרעיני, אילו היה לנו נשק גרעיני מהבוקר היינו משתשמשים בו (נגד ישראל). אין זו ההתבטאות החמורה היחידה של ג'בריל רג'וב נגד מדינת ישראל, בעבר הוא התראיין לאמצעי תקשורת שונים וכינה את ישראל במילים "שטן", ו"סרטן". את ראש הממשלה נתניהו הוא כינה במילה "כלב"  ואת הציונים בכלל במילים "בני כלבים".

אלו רק דוגמאות מעטות לדברים שפורסמו, ג'יבריל רג'וב ידוע בלשונו החדה ובהתבטאויותיו הגסות, הנייר לא יסבול דברים שהוא אומר על ישראל ומנהיגיה בשיחות פרטיות.

חלק מהדברים שמעתי במו אוזניי במהלך השנים. והנה, לפתע "הזאב" ששמו ג'בריל רג'וב לובש את עור "הכבש".

בראיון שהעניק ג'בריל רג'וב לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 ב-3 ביוני הוא הודיע כי "הכותל המערבי יישאר בריבונות ישראל ". הצהרה כזו מפי דמות בכירה בתנועת פת"ח כמו ג'בריל רג'וב הינה בהחלט חריגה, רג'וב משמש כמזכ"ל פת"ח וחבר הועדה המרכזית של התנועה, הוא מספר שלוש בהירארכיה של התנועה אחרי מחמוד עבאס וסגנו מחמוד אלעאלול ורואה את עצמו כיורשו הפוטנציאלי של מחמוד עבאס.

העמדה הפלסטינית המסורתית היא כי הכותל המערבי הינו חלק ממסגד אל-אקצא והוא נקרא בערבית "חאיט אלבוראק" ששם קשר הנביא מוחמד עפ"י המסורת המוסלמית את סוסתו הפלאית הנקראת "אלבוראק" לפני שעלה השמימה.

הצהרותיו של רג'וב על הכותל המערבי עוררו סערה בעולם הערבי ובמיוחד בקרב הפלסטינים. גורמים בפת"ח אומרים בשיחות סגורות כי יאסר ערפאת בודאי מתהפך בקברו למשמע הצהרותיו של רג'וב אחרי שבשנת 2000 הוא ניהל מלחמת חורמה בפסגת קמפ דיויד מול ראש הממשלה דאז אהוד ברק ודחה על הסף כל טענה לקשר בין היהודים לכותל המערבי.

תנועת פת"ח שמרה אמנם על שתיקה רשמית בגלל מעמדו הרם של רג'וב וחשש מכוחו אך תנועת חמאס פרסמה הודעה חריפה שבה  תיארה את דבריו במילים:

"פשע לאומי ופגיעה בקווים האדומים של הפלסטינים ובמקומות הקדושים להם".

גם שאר הפלגים הפלסטינים הצטרפו להודעת חמאס ודרשו מתנועת פת"ח הבהרות על עמדתה כלפי הכותל המערבי בעקבות דבריו של ג'בריל רג'וב. בתחילה העריכו ברחוב הפלסטיני כי מדובר ב"בלון ניסוי" וכי יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס שיגר את רג'וב כדי לומר את הדברים, אולם לאחר מספר שעות פרסם ג'בריל רג'וב הודעה שקרית שבה הוא מכחיש כי אמר את הדברים.

בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב רג'וב:

" מה שאמרתי הוא שבעת ביקורו של טראמפ בכותל אצל היהודים, לא אושר לאף ישראלי להתלוות אליו וזהו מסר לאי הכרתו בריבונותכם על המקום, זה כל מה שאמרתי לערוץ 2, לא אמרתי דבר על ריבונות או על ישראל לחלוטין, הכלבים נובחים והשיירה עוברת…".

הדוגמא הזו של השקר הגס של ג'בריל רג'וב, אופיינית לבכירי אש"פ והרשות הפלסטינית, מדובר בשימוש ב"כפל לשון", אומרים דבר אחד בשפות העברית והאנגלית, אך אח"כ אומרים את היפוכו בשפה הערבית לעם הפלסטיני ולמדינות ערב.

ראש אש"פ לשעבר, יאסר ערפאת, המציא את הפטנט הזה כיצד לשקר למדינות המערב ולישראל כדי להראות "התמתנות" כביכול בעמדות המדיניות, ומאז מאמצים אותו בכירי הרשות הפלסטינית.

אם כן מה הניע את ג'בריל רג'וב לומר את הדברים הפעם?

גורמים בתנועת פת"ח מספקים הסבר פשוט, ההצהרה של ג'בריל רג'וב היא חלק מקרב הירושה ברשות הפלסטינית.

רג'וב השמיע את ההצהרה הזו וכיוון אותה להנהגה הישראלית ולנשיא טראמפ כדי להראות שיש לו "עמדות מתונות" והוא הראוי להיות יורשו של מחמוד עבאס.

בכירי פת"ח בטוחים שהדרך לתפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית עוברת דרך ירושלים ווושינגטון וכי ללא הסכמת ראש ממשלת ישראל ונשיא ארה"ב לא יוכל אף אחד מהם להתמנות ליורשו של מחמוד עבאס בהעדר אפשרות לקיים בחירות בשטחים בגלל הפיצול בין הגדה לרצועה.

גורמים בכירים בפת"ח מסרו כי גם בכירים אחרים בפת"ח הרואים עצמם כיורשים פוטנציאלים של מחמוד עבאס, כמו מחמוד אלעאלול וד"ר מוחמד א-שתיה, פועלים באחרונה בערוצים שונים וחותרים למגע עם בכירים ישראלים כדי להציג את מועמדותם לתפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית בטענה כי הם "מתונים".

לכן, אין מה להתפלא על דבריו של ג'בריל רג'וב, צפויות לנו עוד הצהרות "מתונות" מצד בכירים נוספים מתנועת פת"ח המתמודדים על תפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית. הבה ונראה אותם אומרים את דבריהם "המתונים" בשפה הערבית ובאמצעי התקשורת הערביים המסיתים נגד ישראל באופן קבוע.