עבור לתוכן העמוד
Menu

מפגש חוקרי המרכז עם שגרירים אירופאיים על המודל הישראלי להתמודדות עם מתקפות טרור

ביום חמישי, ה -25 במאי 2017, אירח המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה את שגרירי איטליה, שוויץ, נורבגיה, יוון, פולין, בלגיה והאיחוד האירופי לארוחת ערב במלון המלך דוד בירושלים. מטרת האירוע הייתה להציג את המחקר החדש של המרכז הירושלמי, "לקחים מתגובת ישראל לטרור", בעריכת פיאמה נירנשטיין, סגנית נשיא לשעבר של ועדת החוץ של בית הנבחרים של […]

ביום חמישי, ה -25 במאי 2017, אירח המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה את שגרירי איטליה, שוויץ, נורבגיה, יוון, פולין, בלגיה והאיחוד האירופי לארוחת ערב במלון המלך דוד בירושלים.

מטרת האירוע הייתה להציג את המחקר החדש של המרכז הירושלמי, "לקחים מתגובת ישראל לטרור", בעריכת פיאמה נירנשטיין, סגנית נשיא לשעבר של ועדת החוץ של בית הנבחרים של הפרלמנט האיטלקי ועמיתת המרכז הירושלמי.

נשיא המרכז הירושלמי, השגריר לשעבר דורי גולד, הדגיש את המשותף של מדינות אירופה וישראל מול האיום של הטרור הג'יהאדיסטי, אשר אינו מבחין בין מדינות. הוא הוסיף כי סולידריות ותיאום אפקטיביים בין כל המדינות מהווים גורם חיוני במלחמתן של מדינות המערב נגד הטרור הג'יהאדיסטי.

נירנשטיין הסבירה כי הפרסום מספק למדינות האירופיות את הלקחים המעודכנים ביותר מניסיונה של ישראל בתחום ההתמודדות עם הטרור, וישראל מציעהלשתף את האירופאים במידע זה כדי לסייע להם לעמוד באתגרים העומדים בפניהם.

מומחים אחרים מהמרכז הירושלמי הציגו היבטים שונים של התמודדות עם הטרור מנקודות מבט ביטחוניות, משפטיות, חברתיות ופסיכולוגיות.

שגרירי אירופה הסבירו את האתגרים העומדים כיום בפני מדינותיהם בתחום הטרור, והעריכו מאוד את יוזמת המרכז להציג בפניהם את הלקחים של ישראל, מהתמודדותה ארוכת השנים עם אספקטים שונים מחיים בצל הטרור. הם הדגישו את שיתוף הפעולה המתמשך שלהם עם גורמי ביטחון וממשל ישראליים, ואת נכונותם להפנים ולשלב את המודל הישראלי במידת האפשר, במיוחד בתחום הביטחון בשדות התעופה.