עבור לתוכן העמוד
Menu

טייפ ארדואן הדו-פרצופי

המגלומניה של ארודואן גורמת לו מדי פעם לצאת בהתקפות על ישראל, כדי לצבור פופולאריות בעולם האסלאמי. לכן, חשוב להעמיד אותו במקומו ,כדברי הפתגם "מי שחי בבית העשוי זכוכית צריך להיזהר בהשלכת אבנים". גם ארדואן צריך לדעת שהוא פגיע.

נשיא טורקיה טייפ רג'ב ארדואן הוא שיכור ניצחון במשך כמה שבועות מאז ניצחונו במשאל העם על הכנסת השינויים בחוקה, לאחר שלא קיבל אפילו שיחת טלפון אחת מראש הממשלה נתניהו או מנשיא המדינה ריבלין שבירכה אותו על ניצחונו, הוא בחר להשתלח בארסיות בישראל בדברים שאמר בכנס אסלאמי שהתקיים השבוע באיסטנבול לרגל "יום אלקודס".

"ישראל הורגת ילדים שמשחקים על החוף ואין כוח שירתיע אותה או שיכריח אותה להפסיק מדיניות זו", אמר ארדואן. "כל יום שבו ירושלים תחת כיבוש הוא עלבון עבורנו".

הוא הפנה קריאה לכל המוסלמים בעולם לבקר במקומות הקדושים לאסלאם בישראל וכמחווה של רצון טוב גם העניק לרשות הפלסטינית סיוע כספי בסך של 10 מיליון דולר.

הנשיא ארדואן, הדיקטטור הישן-חדש, השואב כוח מניצחונו הפוליטי האחרון, משחק משחק צבוע ודו-פרצופי, כאילו הוא אביר זכויות האדם, בעוד שהוא מפר בשיטתיות את זכויות האדם בארצו. מי שיבדוק את נתוני הפרת זכויות האדם בטורקיה בשנה האחרונה, מאז ניסיון ההפיכה הכושל ב15 ביולי, יגלה נתונים מדהימים:

בבתי הכלא בטורקיה עצורים 47 אלף בני אדם, 100 אלף פקידים גורשו מהשירות הציבורי ו4200 שופטים פוטרו מתפקידם. רק באחרונה הוציא השלטון הטורקי צווי מעצר ל-107 שופטים ותובעים כללים נוספים, באשמת חברות ב"ארגון טרור מזויין" של המנהיג הגולה, פתהוללה גולן.

בימים אלה בוחן שלטונו של ארדואן את האפשרות לנצל את השינויים בחוקה כדי להחזיר את עונש המוות למערכת הענישה במדינה. החזרת עונש המוות תאפשר לו להרתיע ולדכא עוד יותר את מתנגדיו וגם להקל על הצפיפות האיומה בבתי הכלא בגלל המעצרים ההמוניים.

עפ"י הדיווח בעיתון הטורקי "זמאן", הנשיא ארדואן שוקל לקיים משאל עם נוסף בעניין החזרת עונש המוות. בלגיה וגרמניה כבר הודיעו כי הן מתנגדות לאפשר משאל עם כזה באמצעות שגרירויות טורקיה בשטחן לאזרחים ממוצא טורקי. הנשיא ארדואן רואה עצמו כסולטן הטורקי החדש והוא רוצה לחזק את מעמדו בעולם  האסלאמי על גבה של מדינת ישראל לכן היא עבורו מטרה נוחה לתקיפה.

ישראל איננה המדינה היחידה שהנשיא ארדואן תוקף,  גם מצרים היא יעד להתקפה טורקית בטענה כי משטרו של הנשיא א-סיסי מפר באופן חמור את זכויות האדם במצרים. מאז 2013, העניק הנשיא ארדואן מקלט מדיני לעשרות ממנהיגי תנועת "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים לאחר עלייתו של הנשיא א-סיסי לשלטון, הוא אפשר להם להקים כמה ערוצי טלוויזיה בשפה הערבית שמשדרים באופן יומי הסתה נגד השלטון המצרי כולל פרסום פסק הלכה(פתווה) המאפשר את ההתנקשות בחייהם של הנשיא המצרי א-סיסי ובכירי המשטר.

העובדה שהשלטון המצרי הכריז על תנועת "האחים המוסלמים" כתנועת טרור איננה מפריעה לארדואן, הוא גם מארח באיסטנבול פעילים של הזרוע המדינית של חמאס וגם של הזרוע צבאית העוסקים בהכוונת "חוליות רדומות" בגדה מתוך טורקיה עצמה, אחת מחוליות הטרור האלו שהוכוונה מטורקיה רצחה את בני הזוג איתם ונעמה הנקין ז"ל באזור שכם באוקטובר 2015.

עפ"י דיווח בעיתון המצרי "אליום א-סאבע" מה-6 במאי,הנשיא ארדואן מממן ותומך בשני מכוני מחקר של "האחים המוסלמים" באיסטנבול המשבחים ומפארים אותו. המכונים האלה פרסמו באחרונה שני מחקרים, האחד המשמיץ את המשטרים בטורקיה שקדמו לנשיא ארדואן ובמיוחד את משטרו של אתא טורק, ומציג את הנשיא ארדואן כמי שהציל את טורקיה מקריסה, השני על מעורבות טורקיה במלחמה בסוריה ובעיראק.

המחקר טוען כי טורקיה מתערבת במלחמה כדי להגן על גבולותיה ומתאר את הנשיא ארדואן כ"ח'ליף עות'מאני" שיביס את האיחוד האירופי ויכפה את דעתו עליו בנושא הפליטים. מפלגתו של ארדואן, מפלגת "הצדק והפיתוח" הינה חלק מתנועת "האחים המוסלמים" העולמית, הנשיא ארדואן רואה עצמו כאחד מהמנהיגים המובילים של התנועה בעולם לא פחות מהשיח' והפוסק האסלאמי הידוע יוסף אלקרדאווי ראש "אגודת חכמי הדת של פלסטין" היושב בדוחא.

לכן, ניתן להעריך שדברי ההסתה שלו נגד ישראל אינם הפעם האחרונה וכי הוא ימשיך במתקפות על ישראל  למרות חתימתו על הסכם הפיוס עמה. המגלומניה שלו גורמת לו מדי פעם לצאת בהתקפות על ישראל כדי לצבור פופולאריות בעולם האסלאמי. לכן, חשוב להעמיד אותו במקומו,כדברי הפתגם "מי שחי בבית העשוי זכוכית צריך להיזהר בהשלכת אבנים",גם ארדואן צריך לדעת שהוא פגיע. כל פעם שהנשיא ארדואן ידבר על הפרת זכויות האדם של הפלסטינים בידי ישראל כדאי מאוד להזכיר לו את הפרות זכויות האדם שלו כלפי עשרות אלפי אזרחי טורקיה.