עבור לתוכן העמוד
Menu

החלטת מועצת הביטחון משרתת את אסטרטגיית חמאס

החלטת מועצת הביטחון של האו"ם (23 בדצמבר 2016) זוכה לשבח ותמיכה של חמאס כמהלך היכול לסייע לקדם את מימוש היעדים הפלסטיניים ארוכי הטווח המגולמים בשחרור כל אדמת פלסטין מהים לנהר. ח'אלד משעל, מנהיג חמאס, הסביר את חשיבות ההחלטה מזווית הראייה של חמאס והציג את הקווים העיקריים של אסטרטגיית העימות הפלסטינית שבה לא חל שינוי כלשהו […]

החלטת מועצת הביטחון של האו"ם (23 בדצמבר 2016) זוכה לשבח ותמיכה של חמאס כמהלך היכול לסייע לקדם את מימוש היעדים הפלסטיניים ארוכי הטווח המגולמים בשחרור כל אדמת פלסטין מהים לנהר.

ח'אלד משעל, מנהיג חמאס, הסביר את חשיבות ההחלטה מזווית הראייה של חמאס והציג את הקווים העיקריים של אסטרטגיית העימות הפלסטינית שבה לא חל שינוי כלשהו גם לאחר אישור ההחלטה.

להלן תרגום קטעים מדברי משעל במסיבת עיתונאים באיסטנבול, טורקיה (כמובא בעיתון הרשמי של חמאס "פלסטין" ב-26 בדצמבר 2016):

"החלטת מועצת הביטחון המתנגדת להתנחלות הישראלית באדמות הפלסטיניות היא צעד בכיוון הנכון ומהלך מתקן עבור הצד הפלסטיניצעד משפיע וחשוב".

"ישראל הפכה לנטל על המדיניות הבינלאומית ונטל על השלום האזורי והבינלאומי. מי שעומד לימין העם הפלסטיני יעמוד עם העם המנצח את הכיבוש והתוקפנות".

"כל תוכנית שהיא לא תשיב לנו את אלקודס ואת אלאקצה. לעולם לא נקבל אותה והיא פסולה מבחינתנו. אין חלופה למאבק להשבת האדמה. המאבק של העם שלנו הציג דוגמה ייחודית ולא כמו אלה שעיוותו את האסלאם".

"ישראל היא מקור הרוע באזור. אם כל אדם באומה שלנו יבדוק לעומק הוא ימצא את האצבעות של ישראל בכל תוכנית לגרימת חורבן".

"מזה עשרות שנים פורצת אינתיפאדה אחר אינתיפאדה כדי להשיב את אלאקצה ופלסטין. שיירות השהידים אינן עוצרות ובהן גברים, נשים, מבוגרים וצעירים".

"המאבק האדיר והעיקש הביס את הכיבוש הישראלי במספר מלחמות. (כוחות) המאבק מייצרים את הנשק שלהם, מבריחים נשק, מכינים את האנשים שלנו וחופרים מנהרות ושוחות".

"(כוחות) המאבק פגעו בתל אביב וגרמה למיליוני ציונים להתחבא בכוכים שלהם. על אדמת עזה נמצאים לוחמים מובחרים שהביסו את המובחרים הישראלים למרות שהם עולים עליהם באימונים ובנשק".

חמאס אינו מכיר בסמכות האו"ם ומוסדותיו, ואולם בשנים האחרונות חל שינוי במדיניות של הארגון הנכון לשחק את המשחק המדיני כל עוד הוא משרת את יעדיו ומקצר את דרך הג'יהאד.

האינטרס העליון של חמאס ממוקד כיום בניסיון לתרגם את העוצמה הצבאית שצבר, את השליטה בפעול ברצועת עזה והתמיכה לה הוא זוכה ממדינות אסלאמית דוגמת איראן, להשתלטות על המוסדות הפלסטיניים הייצוגיים המוכרים על הקהילה הבינלאומית.

אשר על כן, תובע חמאס להצטרף לאש"ף. אין מדובר במהלך של פיוס כפי הוא מוצג כלפי חוץ אלא בחתירה להשתלט מבפנים על הארגון המוכר בינלאומית כנציג היחיד והבלעדי של העם הפלסטיני.

ההשתלטות על אש"ף תעניק לחמאס את הלגיטיצמיה לשלטון בכל השטחים הפלסטיניים, ובאמצעותה לפעול כדי לרתום את הקהילה הבינלאומית כמכפיל כוח במאבק הג'יהאד נגד ישראל.

קווי היסוד הללו קיבלו ביטוי בדבריו של משעל, אשר חוזר ומנסה להטמיע בקרב הקהילה הבינלאומית את התפיסה לפיה הזמן משחק לידיהם של הפלסטינים, וכי הברית עם ישראל לא תשתלם לאורך זמן.

החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נתפסת אפוא כמשרתת את האסטרטגיה של חמאס, משדרת מסר של התנערות הקהילה הבינלאומית מישראל והיא נעדרת מרכיבים העשויים לעודד מגמה של התמתנות או נכונות לפשרה בצד הפלסטיני.