עבור לתוכן העמוד
Menu

דורי גולד: ההתנגדות ל'בלפור' – חלק מהסרבנות הפלשתינית

מאמר מאת שלמה צזנה בעיתון ישראל היום שגריר ישראל בבריטניה, מארק רגב, ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר, ד"ר דורי גולד, יובילו היום דיון שיתקיים באחד האולמות בפרלמנט הבריטי, שמטרתו לבלום את הדרישה הפלשתינית להתנצל על "הצהרת בלפור" שניתנה לפני כמאה שנים. הצהרת בלפור ניתנה ב־1917 על ידי הממשל הבריטי והניחה את היסודות להקמת בית לאומי לעם […]
שגריר ישראל בבריטניה, מארק רגב, ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר, ד"ר דורי גולד, יובילו היום דיון שיתקיים באחד האולמות בפרלמנט הבריטי, שמטרתו לבלום את הדרישה הפלשתינית להתנצל על "הצהרת בלפור" שניתנה לפני כמאה שנים.
הצהרת בלפור ניתנה ב־1917 על ידי הממשל הבריטי והניחה את היסודות להקמת בית לאומי לעם היהודי שהפך לימים למדינת ישראל. בכנס של הליגה הערבית לפני כשלושה חודשים קראו הפלשתינים לבריטים לחזור בהם מההצהרה. מי שמוביל את הקמפיין בבריטניה ואף קיים דיון בעניין לאחרונה בבית הלורדים הבריטי הוא ארגון פרו פלשתיני ששמו PRC – מרכז השיבה הפלשתיני, שבישראל טוענים כי הוא "זרוע של חמאס".
בכנס היום ישתתפו חברי פרלמנט בריטים ואנשי תקשורת וכן פרופ' אנדרו רוברטס, היסטוריון בריטי בעל שם עולמי, ומייקל גוב, שר המשפטים הבריטי לשעבר. מלבד השגריר הישראלי, ייצגו את ישראל בכנס היוזם, ד"ר גולד, כיום נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר שגריר ישראל באו"ם. כמו כן, יופיעו על הבמה גם אלן בייקר, לשעבר היועץ המשפטי של משרד החוץ, ויאיר הירשפלד, ממעצבי הסכם אוסלו, איש שמאל ישראלי שהגעתו לאירוע מדגישה את הקונצנזוס הלאומי וההסכמה הרחבה בישראל סביב הנושא.
"באנו להצביע על ההשלכות של התביעה הפלשתינית לבטל את הצהרת בלפור ולחשוף את הארגון הפלשתיני כגוף שמזוהה עם חמאס", אמר אתמול גולד. "היום חמאס הוא ארגון טרור, לפי האיחוד האירופי, והוא מסייע בסיני לדאעש. הקמפיין של חמאס והרשות הפלשתינית נגד הצהרת בלפור הוא חלק מהלוחמה הפוליטית נגד מדינת ישראל. המתקפה הנוכחית נגד הצהרת בלפור היא המשך לסרבנותם העקבית של הפלשתינים להכיר בזכויותיו של העם היהודי למדינת לאום משלהם".
דורי גולד ישראל היום
אירוע מיוחד לציון 100 שנים להצהרת בלפור