עבור לתוכן העמוד
Menu

הפילוג הסוני-שיעי מחריף

בעוד העיניים נשואות למוסול לקרבות נגד דאעש בעיראק, ישנה התפתחות דרמטית לא פחות בחזית סעודיה-תימן. הח'ותים השיעים שיגרו טילים לכיוונה של מכה – העיר הקדושה ביותר לאיסלאם. גם למערכה על מוסול יש היבטים מובהקים של מלחמת דת שיעית-סונית, אבל מה שקרה בחזית תימן סעודיה מעיד על תהליך עמוק יותר- פילוג סוני שיעי, שהיום הם שתי […]

בעוד העיניים נשואות למוסול לקרבות נגד דאעש בעיראק, ישנה התפתחות דרמטית לא פחות בחזית סעודיה-תימן. הח'ותים השיעים שיגרו טילים לכיוונה של מכה – העיר הקדושה ביותר לאיסלאם.

גם למערכה על מוסול יש היבטים מובהקים של מלחמת דת שיעית-סונית, אבל מה שקרה בחזית תימן סעודיה מעיד על תהליך עמוק יותר- פילוג סוני שיעי, שהיום הם שתי סיעות בדת אחת לכלל פילוג דתי מושלם ופרידה.

מי שעקב אחרי האירועים שליוו את ימי החג' במכה השנה לא יכול היה להתעלם מחרם שיעי על מרכז האיסלאם. מה שהיה משמעותי יותר היו ההטפות של כוהני דת שיעים לעלות לרגל לכרבלא שבעיראק במקום לעלות לרגל למכה. כלומר: כרבלא שהיתה מקום קדוש מיוחד לשיעה, אבל לא על חשבון מרכזיותה של מכה, הופכת להיות מרכז הדת השיעית על חשבון מכה.

טיווח מכה בידי המיליציה השיעית בתימן, בטילים שקיבלה מאיראן הוא עוד מהלך לקראת פילוג אפשרי של האיסלאם מדת אחת ובה שתי אסכולות יריבות, לשתי דתות נפרדות ואוייבות.