עבור לתוכן העמוד
Menu

הסכם החשמל של ישראל והרש"פ

הרשות הפלסטינית חתמה עם ישראל שורה של הסכמים המסדירים כמה עניינים כלכליים, כמו הסכם דואר, והסכם על אזור תעשייה ליד יריחו, אבל ההסכם החשוב ביותר נחתם בשבוע שעבר שאמור להסדיר את אספקת החשמל של ישראל לפלסטינים. התברר כי הפסקות החשמל בערי הגדה השונות הפכו להיות הגורם הראשי שאיים על יציבותה של הרשות הפלסטינית. האזרחים הפלסטינים […]

הרשות הפלסטינית חתמה עם ישראל שורה של הסכמים המסדירים כמה עניינים כלכליים, כמו הסכם דואר, והסכם על אזור תעשייה ליד יריחו, אבל ההסכם החשוב ביותר נחתם בשבוע שעבר שאמור להסדיר את אספקת החשמל של ישראל לפלסטינים. התברר כי הפסקות החשמל בערי הגדה השונות הפכו להיות הגורם הראשי שאיים על יציבותה של הרשות הפלסטינית. האזרחים הפלסטינים לא היו מוכנים לעבור על כך בשתיקה. הם לא האשימו את ישראל, אלא את הרשות הפלסטינית שאיננה מעבירה לישראל את חובות החשמל.

בשכם נאלץ ראש העירייה, גסאן שכעה, שהיה מקורב לאבו מאזן, להתפטר, ובעקבות התפטרותו נוצר חלל ריק שנתפס בידי העולם התחתון בחסות גדודי אל-אקסא של פתח, שהפך את שכם לאנרכיה, וראש העירייה שהתפטר יצא נגד רמאללה. בטול כרם התחוללו התנגשויות בין כוחות הביטחון לבין התנזים של פתח, ושני עמודי התווך של המוקאטעה יצאו זה נגד זה. איש התנזים, איבראהים חריישה, סגן יו'ר המועצה המחוקקת, הוכה מכות קשות ואושפז בבית חולים.

תושבי כפרים ליד רמאללה יצאו להפגנות מול משרד ראש הממשלה כדי למחות על הפסקות החשמל, וההסכם למעשה אמור היה לעצור על כדור השלג שהתחיל להתגלגל לכיוון המוקאטעה.