עבור לתוכן העמוד
Menu

ההאשמה של קלינטון וההודעה של ג'בהת א-נוסרה

שני אירועים מן השבוע שעבר נראים במבט ראשון מנותקים זה מזה,  אך למעשה עשויים להיות קשורים ישירות: הודעת אירגון א-נוסרה בסוריה שהיא מתנתקת מאל-קאעידה, וההאשמה של הילארי קלינטון את רוסיה שהיא מרגלת נגדה כדי להביא לידי נצחונו של דונאלד טראמפ. הקשר הוא סוריה. מקורות רוסיים אמרו לנו לפני זמן רב שמקור הבעיה בין פוטין לבין […]

שני אירועים מן השבוע שעבר נראים במבט ראשון מנותקים זה מזה,  אך למעשה עשויים להיות קשורים ישירות: הודעת אירגון א-נוסרה בסוריה שהיא מתנתקת מאל-קאעידה, וההאשמה של הילארי קלינטון את רוסיה שהיא מרגלת נגדה כדי להביא לידי נצחונו של דונאלד טראמפ.

הקשר הוא סוריה. מקורות רוסיים אמרו לנו לפני זמן רב שמקור הבעיה בין פוטין לבין המפלגה הדמוקרטית בארה"ב הוא תמיכתה באיסלאם. רוסיה קושרת בין מדיניותו של אובאמה של "הושטת היד לאיסלאם" לבין מדיניותו של הנשיא קרטר בזמנו לתמוך במוג'אהידון נגד ברית המועצות באפגניסטן. עמדתו הנחרצת של טראמפ נגד האיסלאם מעוררת אם כך עניין במוסקבה, כי יש פה אינטרס משותף—אם אכן ההאשמות למעורבות רוסית בהפצת הדואר האלקטרוני של הדמוקרטים נכונה, מה שלא בטוח כלל ועיקר.

מכאן נובעת גם הודעת ג'בהת א-נוסרה בסוריה. למעשה, האירגון הטרוריסטי הזה מעולם לא היה חלק מאל-קאעידה, אלא היה האגף הצבאי של האחים המוסלמים. הזיהוי המוטעה שלו עם אל-קאעידה שיבש את כוונתו להיות חלק מן ההסדר על סוריה, והתחושה שהבחירות בארה"ב והמעורבות הרוסית בסוריה עשויים להביא לידי מפנה בסוריה חייבה את האירגון להבהיר את עמדותיו.

ג'בהת א-נוסרה כבר נמצאת בקו החזית של רוסיה בסוריה, האפשרות שדונאלד טראמפ יזכה בבחירות הם החוט המקשר- אולי – בין הדברים.