עבור לתוכן העמוד
Menu

האם הדיפלומטיה הפלסטינית לפני קריסה?

בעקבות ביקורו של סאמח שוכרי בישראל מתברר כי הדיפלומטיה הפלסטינית עומדת לפני קריסה. שר החוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, מוביל  מסע אגרסיבי שנועד לבודד את ישראל ולעשות אותה מדינה מצורעת כמו דרום אפריקה הישנה. לצד המדיניות התוקפנית נגד ישראל, מאלכי גם מוביל מדיניות של הינתקות מארה"ב, והישענות על אירופה – היוזמה הצרפתית, ועל העולם השלישי – […]

בעקבות ביקורו של סאמח שוכרי בישראל מתברר כי הדיפלומטיה הפלסטינית עומדת לפני קריסה. שר החוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, מוביל  מסע אגרסיבי שנועד לבודד את ישראל ולעשות אותה מדינה מצורעת כמו דרום אפריקה הישנה. לצד המדיניות התוקפנית נגד ישראל, מאלכי גם מוביל מדיניות של הינתקות מארה"ב, והישענות על אירופה – היוזמה הצרפתית, ועל העולם השלישי – האו"ם, ונצואלה של צ'אבס לשעבר וכדומה. שורשיו של מאלכי נטועים בחזית העממית האנטי אמריקנית וברשת ה NGOS הפרו אירופיים של רמאללה.

דו"ח הקווארטט האחרון שהשווה בין ההתנחלויות לבין הטרור הפלסטיני, יכול שלא למצוא חן בישראל, אבל למעשה הוא היווה אסון דווקא לדיפלומטיה הפלסטינית, כי שלל מן הטרור הפלסטיני את הילת מלחמת השחרור מן הכיבוש, ומכאן שפלסטין איננה מדינה תחת כיבוש, אלא שטח למו"ם על עתידו.

כאשר הרשות שללה את דו"ח הקוורטט, וביקשה להסמיך את המהלכים הדיפלומטיים על החלטות האו"ם והוועידה הבינלאומית  של צרפת, בא שר החוץ המצרי וממה שדווח, התברר שבמקום ועידה בינלאומית, ישראל והעולם הערבי מכינים ועידה איזורית מעל לראשה של הרשות הפלסטינית ובלי ידידי הפלסטינים באירופה.

מקורות פלסטיניים דיווחו כי אבו מאזן דחה עמדות אלו, ומסרב להעביר את המסלול הדיפלומטי לערוץ אזורי במקום בינלאומי, ונכנס למסלול התנגשות עם מדינות ערב.

מאלכי, בעל עמדות אנטי אמריקניות ישנות, ירכז את מאמציו בהבכת ארה"ב במועצת הביטחון. הוא ינסה לאלץ אותה להטיל וטו כי נוסח ההחלטה שיגישו הפלסטינים יכלול ציטוטים אמריקניים ואירופיים, ועל ישראל לתת דעתה על כך.