עבור לתוכן העמוד
Menu

הרשות הפלסטינית ממשיכה להתפורר

בגדה המערבית נמשכים תהליכי התפוררותה של הרשות הפלסטינית. אחרי שחברון מתחברת עם ירדן, שכם מביעה מורת רוח גוברת מרמאללה, ובסוף השבוע הביע ראש העירייה לשעבר, גסאן שכעה, ביקורת על מדיניות רמאללה להטיל חרם על ישראל. אתר מקומי של שכם ציטט אותו לאמור כי הגדה תלויה בישראל בכל דבר, וקריאה להחרים את ישראל היא "רגשנית", ולא […]

בגדה המערבית נמשכים תהליכי התפוררותה של הרשות הפלסטינית. אחרי שחברון מתחברת עם ירדן, שכם מביעה מורת רוח גוברת מרמאללה, ובסוף השבוע הביע ראש העירייה לשעבר, גסאן שכעה, ביקורת על מדיניות רמאללה להטיל חרם על ישראל. אתר מקומי של שכם ציטט אותו לאמור כי הגדה תלויה בישראל בכל דבר, וקריאה להחרים את ישראל היא "רגשנית", ולא מעשית. "מה נעשה אנחנו אם ישראל היא זאת שתסגור את כלכלתה בפנינו", שאל ראש העירייה בתמיהה.

יתרה מזאת, הוא אמר כי אלה המובילים את החרם על ישראל הם "לא מכאן"- כלומר: דור התוניסאים שבאו מבחוץ, ואבו מאזן בראשם.

לפניו, ראש האיגודים המקצועיים בשכם, שאהר סעד, התנגד לסגירת אזורי התעשייה הישראליים המעסיקים פלסטינים באומרו: אם יפוטרו, מי ידאג לפרנסת אלפי משפחות?

ראש עיריית שכם נאלץ להתפטר בקיץ שעבר, בגלל כעס התושבים על הפסקות החשמל והמים, ובאחרונה נורו יריות על ביתו. הוא האשים את ארגון פתח בניסיון לרוצחו.

בשבוע שעבר הוא נועד עם אבו מאזן ודרש לזרז את החקירה לגבי זהות היורים, ובכלל לנקוט צעדים נגד אירגון פתח המשליט על העיר אווירת טרור, אבל ללא תוצאות.

מושל העיר נאלץ להתפטר אחרי שאבו מאזן לא נענה לדרישתו להחזיר את הסדר לעיר, וכעת למעשה שני מוקדי הריבונות של הרשות הפלסטינית בעיר- משרד המושל, והעירייה ריקים מסמכות שלטונית.