עבור לתוכן העמוד
Menu

מתהדקים הקשרים בין הר חברון לבין ירדן

מקורות בחברון מדווחים כי משלחת פוליטית של הר חברון עומדת לצאת לירדן כדי לחדש את הקשר בין ירדן לגדה המערבית. משלחת של סוחרים מהר חברון כבר יצאה לרבת עמון ונועדה עם סוחרים ירדנים ממוצא חברוני על הידוק הקשרים הכלכליים של הר חברון עם ירדן. המיוחד במשלחת הפוליטית של חברון הוא שיעמדו בראשה אישים ידועים של […]

מקורות בחברון מדווחים כי משלחת פוליטית של הר חברון עומדת לצאת לירדן כדי לחדש את הקשר בין ירדן לגדה המערבית. משלחת של סוחרים מהר חברון כבר יצאה לרבת עמון ונועדה עם סוחרים ירדנים ממוצא חברוני על הידוק הקשרים הכלכליים של הר חברון עם ירדן.

המיוחד במשלחת הפוליטית של חברון הוא שיעמדו בראשה אישים ידועים של תנועת פתח שהסתכסכו עם המוקאטעה, והם יוצאים לרבת עמון שלא על דעת הרשות הפלסטינית.

פירוש הדבר הוא שאחרי שעזה נפרדה מרמאללה והתחברה לטרור בסיני ולאיראן- הר חברון בדרכו להתנתק אף הוא ולהתחבר עם ירדן.

היחסים בין ירדן לרשות הפלסטינית הידרדרו מאוד לאחר גירוש המכובדים הירדנים מהר הבית, ואחר כך סיכול כוונת ירדן להרכיב מצלמות בטחון במתחם המסגדים.

בעקבות זאת ירדן השמיטה את הדרישה מישראל לשתף את הרשות הפלסטינית בכל המיזמים הכלכליים המשותפים, ופתחה את השער לפיתוח יחסים בילטרליים ללא שיתוף הפלסטינים.

גם היוזמה הפלסטינית באונסקו שבה הכחיש אירגון התרבות של האו"ם קשר דתי והיסטורי של היהודים בהר הבית הכעיס את ירדן, אבל מסיבה אחרת- הפלסטינים הפרו את ההסכם להשאיר רק בידי ירדן את ייצוג ענייני ירושלים באונסקו, ביחוד ברחבת המסגדים.