עבור לתוכן העמוד
Menu

הצצה אל "מאחורי הקלעים" של האופוזיציה הסורית

אחד מראשי האופוזיציה הסורית החילונית, היית'ם מנאע, חשף בסוף השבוע את "מאחורי הקלעים" של התארגנות האופוזיציה עם פרוץ המרד נגד אסד, והוא מעיד מכלי ראשון כי כבר מן ההתחלה הכריחה ארה"ב – לאו דווקא הנשיא אובאמה – אלא שרת החוץ שלו, הילארי קלינטון, והשגריר רוברט פורד, את האופוזיציה החילונית להתקשר עם תורכיה ולתת את מעמד […]

אחד מראשי האופוזיציה הסורית החילונית, היית'ם מנאע, חשף בסוף השבוע את "מאחורי הקלעים" של התארגנות האופוזיציה עם פרוץ המרד נגד אסד, והוא מעיד מכלי ראשון כי כבר מן ההתחלה הכריחה ארה"ב – לאו דווקא הנשיא אובאמה – אלא שרת החוץ שלו, הילארי קלינטון, והשגריר רוברט פורד, את האופוזיציה החילונית להתקשר עם תורכיה ולתת את מעמד הבכורה לאחים המוסלמים.

http://www.raialyoum.com/?p=392224

מה שעשוי לעניין אותנו הישראלים הוא שתורכיה מצדה ניסתה לגייס את האופוזיציה הסורית לתמוך בבעיה הפלסטינית, ובעיקר בחמאס בעזה.  מנאע אומר כי בתחילה באמת בא לכמה כנסים נגד ישראל ולתמיכה בעזה, אבל בסופו של דבר החליט כי המדיניות האמריקנית לפעול בסוריה דרך תורכיה אינה הדרך הנכונה, והוא החליט להתנתק מתורכיה לחלוטין, ומכאן גם מארה"ב.

דברים אלה פורסמו לפני גל הפיגועים הנוכחי בחומס ובדמשק, וחושפים את חששות האופוזיציה החילונית מן המגעים הדיפלומטיים בסוריה למציאת נוסחה פוליטית שתביא את האחים המוסלמים, בעלי בריתם של האמריקנים, לדמשק, בממשלת מעבר עם הבעת' של אסד.

רוסיה מתנגדת לכך, אבל גם דאעש. בעוד רוסיה כותשת את מרכזי הכוח של האחים המוסלמים, דאעש כותשת את מרכזי הכוח של המשטר ובעלי בריתו השיעים, ובתוך מטחנת הבשר הזאת – נטחנת גם האופוזיציה החילונית שהייתה אמורה להיות זיק התקווה של סוריה.