עבור לתוכן העמוד
Menu

מפלגת תחריר מאיימת על הנוצרים האורתודוכסים

לפני ימים אחדים הפיצה במזרח ירושלים מפלגת תחריר, תנועת החליפות האיסלאמית, כרוזים נגד הנוצרים האורתודוכסים, ובהם הזהירה אותם מפני מימוש עסקה שסוכמה לטענתה בין הרשות הפלסטינית לבין רוסיה על מכירת נכס של הכנסייה בחברון. לטענת התנועה הרדיקלית זהו נכס ווקף מראשית האיסלאם. מפלגת תחריר הזכירה לנוצרים כי הם זכו להגנת האיסלאם לאורך ההיסטוריה, ומוטב להם […]

לפני ימים אחדים הפיצה במזרח ירושלים מפלגת תחריר, תנועת החליפות האיסלאמית, כרוזים נגד הנוצרים האורתודוכסים, ובהם הזהירה אותם מפני מימוש עסקה שסוכמה לטענתה בין הרשות הפלסטינית לבין רוסיה על מכירת נכס של הכנסייה בחברון. לטענת התנועה הרדיקלית זהו נכס ווקף מראשית האיסלאם. מפלגת תחריר הזכירה לנוצרים כי הם זכו להגנת האיסלאם לאורך ההיסטוריה, ומוטב להם להכיר טובה, ולא להתגרות במוסלמים.

בכך הצטרפה התנועה הזאת לדאעש באיומים נגד הנוצרים, ולפיכף יש לתת את הדעת להיבט הזה של האינתיפאדה הפלסטינית שחיציה מופנים לא רק ליהודים, אלא גם לנוצרים.

מתברר כי מתחת למכ"ם מתנהל מאבק ארוך שנים בין כותלי בית הספר הקתולי במזרח ירושלים, רוזארי, בשאלת החיג'אב. גורמים איסלאמיים רדיקלים מפעילים לחץ על המוסד הנוצרי הזה לאפשר לתלמידות לחבוש כיסוי ראש הנוגד את לבוש בית הספר. באחרונה אימצה דאעש את העמדה הזאת בכרוז מאיים על הנוצרים, וגם דרשה מן המורות שלא לחבוש צלב כאשר הן מופיעות לפני תלמידות מוסלמיות.

המאבק הזה מזכיר את המאבק של המוסלמים בצרפת למען החיג'אב.

ההתדרדרות הזאת במצב הנוצרים בעיר הקודש באה אחרי שהותיקן הכיר במדינה פלסטינית, ובמזרח ירושלים כבירתה. השאלה כעת היא האם יכול אבו מאזן לתת חסות לנוצרים?
התשובה מובנת מאליה- לא. זה נשאר באחריותה של ישראל.