עבור לתוכן העמוד
Menu

שר החוץ קרי פסימי מתמיד באשר ליחסי ישראל והפלסטינים

שר החוץ של ארה'ב, ג'ון קרי הזהיר מפני קריסת הרשות הפלסטינית ומפני התסריט של הקמת מדינה דו לאומית בגלל פתרון שתי המדינות. דבריו מתבססים על הדברים ששמע בירושלים וברמאללה בביקורו האחרון לפני זמן קצר. ישראל הייתה מוכנה למחוות כלכליות לפלסטינים, מחוות שהיא כבר מעניקה בין כך, כמו עבודה בישראל, וחילופי רעיונות בהקשר של הכרה בגושי […]

שר החוץ של ארה'ב, ג'ון קרי הזהיר מפני קריסת הרשות הפלסטינית ומפני התסריט של הקמת מדינה דו לאומית בגלל פתרון שתי המדינות.

דבריו מתבססים על הדברים ששמע בירושלים וברמאללה בביקורו האחרון לפני זמן קצר.
ישראל הייתה מוכנה למחוות כלכליות לפלסטינים, מחוות שהיא כבר מעניקה בין כך, כמו עבודה בישראל, וחילופי רעיונות בהקשר של הכרה בגושי ההתנחלויות, ותמורה ישראלית נאותה עליהם. אבל ברמאללה שמע שר החוץ – על פי מקורות פלסטיניים – איומים מצד ההנהגה הפלסטינית כי אם ישראל לא תיענה לדרישות הפלסטיניות, הפלסטינים יבטלו את הסכמי אוסלו, ואת התיאום הביטחוני.

על פי מקורות פלסטיניים, קרי התרגז על דברים אלה, ועם לכתו אמר כי זאת הייתה הפגישה הגרועה ביותר שלו עם הפלסטינים מעולם.

זאת הסיבה לרוח הנכאים היוצאת מקרי באחרונה.

אבל לגבי הסכנה של מדינה דו לאומית, הוא טועה. זאת מכיוון שחמאס והתנועות האסלאמיות האחרות מתנגדות לכך בכל תוקף, הרי אש"ף כבר לא מדבר על האופציה הזאת כבעבר, והאיסלאם הרדיקלי לא יסכים לשום פתרון שבו ליהודים – ולנוצרים – יהיה מעמד שווה למוסלמים, אלא רק מעמד של נתינים תחת חסות האיסלאם – ועמדת חמאס היא הקובעת.

גם החלטות האו"ם להכרה במדינה פלסטינית יכולות כעת לשמש במידה מסויימת מגן מפני תסריט כזה- שהוא אכן רע מכל הבחינות.