עבור לתוכן העמוד
Menu

מה עומד מאחורי איומיו של מנהיג דאע"ש?

האיומים שהשמיע מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדאדי מהווים שינוי בקו של אירגון הטרור הזה. עד כה הוא נמנע מהכרזות כאלה, ובביטאונים הרשמיים שלו אין הוא מזכיר כמעט בכלל את בעיית פלסטין. אדרבא, כאשר חמאס קרא לו לעזרה בימי צוק איתן, דחה אירגון דאעש רשמית את קריאת המצוקה של חמאס ואמר כי המלחמה באסד חשובה יותר. […]

האיומים שהשמיע מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדאדי מהווים שינוי בקו של אירגון הטרור הזה.
עד כה הוא נמנע מהכרזות כאלה, ובביטאונים הרשמיים שלו אין הוא מזכיר כמעט בכלל את בעיית פלסטין. אדרבא, כאשר חמאס קרא לו לעזרה בימי צוק איתן, דחה אירגון דאעש רשמית את קריאת המצוקה של חמאס ואמר כי המלחמה באסד חשובה יותר.

אשר לאשף והרשות הפלסטינית- הוא לא התייחס אליה בכלל. אשף רוצה להקים מדינה פלסטינית, והדבר סותר לגמרי את חתירתו של מנהיג דאעש לחיסול המדינות הקיימות והקמת חליפות המבוססת על השריעה.

יתר על כן, בעיצומו של קמפיין "אל-אקצא בסכנה" הפיץ דאעש כרוזים בירושלים ובהם התעלם לגמרי מן "הסכנה" לאל-אקצא, אלא התרכז בהסתה נגד הנוצרים. גם בכרוזים שאחר כך תקף את הנוצרים, והדברים באו לידי ביטוי גם כעת, בלחצים על הנוצרים החוגגים בבית לחם, לא רק מצד דאעש, אלא גם מצד קבוצות אשף שונות מסיבות לא ברורות.

אחד הדברים שישראל חייבת לתת את דעתה עליו הוא שגם בעלי תפקידים ברשות הפלסטינית באים בטענות לדאעש על כך שאינו מפנה את תשומת ליבו לישראל. הם משחקים באש, כי אם חלילה דאעש יחליט לפעול  – הוא יפעל בוודאות גם נגד רמאללה.

אין לדעת מה הביא כעת לשינוי בעמדת דאעש. יש לעקוב ולראות איך הדברים יתפתחו, ולדרוש מן הפלסטינים לנהוג באחריות בהכרזות שלהם בעניין דאעש.