עבור לתוכן העמוד
Menu

חיסולו של קונטאר – הקשר בין חיזבאללה לפלסטינים

אין זה מקרה שבין הראשונים שביכו את חיסולו של סמיר קונטאר בביירות היו אירגונים פלסטיניים כמו חמאס והג'יהאד האיסלאמי, ואירגונו של אחמד ג'יבריל בלבנון היה היחיד שהגיב עד כה בירי טילים על ישראל מלבנון. יותר מכל דמות אחרת בצמרת חיזבאללה ביטא סמיר קונטאר את הקשר בין אירגון הטרור השיעי לבין הבעיה הפלסטינית, והפקדת הקמת אירגון […]

אין זה מקרה שבין הראשונים שביכו את חיסולו של סמיר קונטאר בביירות היו אירגונים פלסטיניים כמו חמאס והג'יהאד האיסלאמי, ואירגונו של אחמד ג'יבריל בלבנון היה היחיד שהגיב עד כה בירי טילים על ישראל מלבנון. יותר מכל דמות אחרת בצמרת חיזבאללה ביטא סמיר קונטאר את הקשר בין אירגון הטרור השיעי לבין הבעיה הפלסטינית, והפקדת הקמת אירגון "המוקאוומה של הגולן", תנועת אחות של חיזבאללה דווקא על ידו, ביטאה יותר מכל דבר אחר את התעקשות חיזבאללה, למרות קשייה הגוברים בתוך סוריה והאיומים עליה מצד הסונה בתוך לבנון, לדבוק באופציית הטרור נגד ישראל. את בניית הכוח של תומכי אסד בדרום סוריה ניסה קונטאר לקשור גם במאבק בישראל, ואף לרתום את הדרוזים בגולן לחזית מול ישראל, כפי שנודע לנו כאשר ביקרנו בכפרי הדרוזים בגולן לפני כחצי שנה.

קונטאר עצמו איננו שיעי, אלא דרוזי, הוא התחיל לפעול במסגרות פלסטיניות, וירי הקטיושות אתמול על הגליל המערבי יש בו כדי להעיד כי עדיין היה לו קשר עם גורמי הטרור הפלסטיניים שעמם התחיל את ה"קריירה" שלו.

גורמים באופוזיציה הסורית קושרים את חיסולו בהתקרבות המדוברת בין ישראל לתורכיה, וכי בכך הציבה ישראל את עצמה במחנה הסוני דווקא לנוכח כניסתה של רוסיה לזירה הסורית. עיתוי ההודעה אתמול של אמירויות המיפרץ כי חיזבאללה הוא אירגון טרור יש בו כדי לאשש את התובנה הזאת, אבל עדיין מוקדם לקבוע מסמרות. בעיקרו של דבר, קונטאר ביטא את שמירת הקשר עם הבעיה הפלסטינית. האם חיסולו גם חיסל את הקשר הזה, או דווקא יחזק אותו? ימים יגידו.