עבור לתוכן העמוד
Menu

הסכנה שבהצעה הצרפתית

צרפת היא המעצמה האשמה העיקרית בחורבן לוב, בגל ההגירה הבלתי נשלט לתחומה ובחשיפת אירופה לסכנות הטרור האיסלאמי מגבולה הדרומי. הצעתה להביא כוחות פיקוח בינלאומיים להר הבית מוכיח כי היא לא למדה כלום, ואם חלילה הצעותיה יבוצעו – ירושלים, ישראל והרשות הפלסטינית יכנסו לסחרור מסוכן, שעלול לכלול גם את אירופה. הכוח השולט היום ברחבת אל-אקצא היא […]

צרפת היא המעצמה האשמה העיקרית בחורבן לוב, בגל ההגירה הבלתי נשלט לתחומה ובחשיפת אירופה לסכנות הטרור האיסלאמי מגבולה הדרומי. הצעתה להביא כוחות פיקוח בינלאומיים להר הבית מוכיח כי היא לא למדה כלום, ואם חלילה הצעותיה יבוצעו – ירושלים, ישראל והרשות הפלסטינית יכנסו לסחרור מסוכן, שעלול לכלול גם את אירופה.

הכוח השולט היום ברחבת אל-אקצא היא התנועה הפונדמנטליסטית העולמית, מפלגת תחריר, הקוראת לחליפות מוסלמית עולמית, וחותרת להכריז על החליפות הזאת מרחבת אל-אקצא, מייד אחרי שישראל תצא משם. היא כבר פרסמה כרוז במזרח ירושלים הדוחה כל נוכחות נוצרית על הר הבית, ורואה באו"ם מוסד כופר של "הצלבנים".

היא גירשה לא מזמן בבושת פנים שני אנשי דת בכירים מירדן, וכמעט עשו לינץ' בשר הדתות הפלסטיני.

אם הרשות הפלסטינית תתמוך בהצעה הצרפתית, הכוחות האיסלאמיים, כמו מפלגת תחריר, והמדינה האיסלאמית יראו ברמאללה מטרה ראויה לפיגועים בנוסח סוריה ועיראק, ואזי גם ישראל תיכנס למעגל הפיגועים בנוסף לצרפת עצמה.

כעת, כאשר שאלת הסטטוס קוו על הר הבית חזר לדיון בינלאומי – וישראל נדרשת לבדק בית באשר לאיך הגענו למצב הזה – יש להבין שרק הסטטוס קוו השומר על מסגד אל-אקצא שלא יהפוך לבימת ההכרזה על החליפות העולמית הוא הסטטוס קוו הראוי, ורק ישראל מסוגלת להמשיך ולקיים משימה עליונה זאת.