עבור לתוכן העמוד
Menu

האם הסכם בין ישראל לחמאס אפשרי?

חרף ההכחשה הגורפת של ישראל כאילו מתקיים מומ בין ישראל לחמאס על הודנה תמורת הסרת המצור, המערכת הפוליטית הפלסטינית מתייחסת לידיעות האלה ברצינות גמורה, ומתעלמת מן ההכחשה הישראלית. במקביל, מתבררים הקשיים שעומדים בפני החמאס בהוצאת הסכם כזה לפועל, אילו היה אמיתי. ראשית, הריאיון שהעניק סגן ראש ממשל תורכיה תיסיר אקטאי, המחיש מדוע מצרים לא יכולה להסכים […]

חרף ההכחשה הגורפת של ישראל כאילו מתקיים מומ בין ישראל לחמאס על הודנה תמורת הסרת המצור, המערכת הפוליטית הפלסטינית מתייחסת לידיעות האלה ברצינות גמורה, ומתעלמת מן ההכחשה הישראלית.

במקביל, מתבררים הקשיים שעומדים בפני החמאס בהוצאת הסכם כזה לפועל, אילו היה אמיתי. ראשית, הריאיון שהעניק סגן ראש ממשל תורכיה תיסיר אקטאי, המחיש מדוע מצרים לא יכולה להסכים לכך. ראשית, הוא קבע כי חמאס היא המיצג של העם הפלסטיני, ושנית, תורכיה היא זאת שתבנה את הנמל ואת שדה התעופה של עזה.

שנית, אירגוני אשף, והג'יהאד האיסלאמי לא השתכנעו שנמל צף בעזה הוא הוא "תמונת הניצחון" של מלחמת צוק איתן, והם מתנגדים להסכם.

שלישית, אף על פי שהשורא של חמאס בעזה בירכה על ההסכם, עיון באתרי האחים המוסלמים השונים לא מזהה תמיכה בהסכם, ומצב הקשה של האחים בעולם הערבי, הסכם של חמאס עם "היהודים" תפגע באמינות האחים בעולם הערבי.

רביעית, אפשר גם לזהות חילוקי דעות בתוך חמאס, וכוונתה של הנהגת חמאס בעזה לצאת למסע בעולם הערבי נראית כמו כוונה להעביר מסר כי מסע דומה של משעל לא ייצג את עזה.

אם כך, התסבוכת הפנים ערבית, כמו בעניינים רבים אחרים, תכשיל את המהלך, כמו מהלכים רבים אחרים.