עבור לתוכן העמוד
Menu

האינטרס הפלסטיני שבשמירת סוריה מאוחדת

עיתונים לבנונים פרסמו בסוף השבוע פרטים על דברים שאמר המנהיג הפלסטיני אבו מאזן בשבוע שעבר לחברי הנהגת פתח ברמאללה. אחד הדברים המפתיעים היה פירוט מאמציו לסייע לבשאר אסד להחזיק מעמד מול האופוזיציה בסוריה. הוא אמר כי הוא זה שנטע את הרעיון להקים את פורום ז'נבה של המעצמות יחד עם המשטר של אסד והאופוזיציה כדי למצוא ביחד […]

עיתונים לבנונים פרסמו בסוף השבוע פרטים על דברים שאמר המנהיג הפלסטיני אבו מאזן בשבוע שעבר לחברי הנהגת פתח ברמאללה. אחד הדברים המפתיעים היה פירוט מאמציו לסייע לבשאר אסד להחזיק מעמד מול האופוזיציה בסוריה. הוא אמר כי הוא זה שנטע את הרעיון להקים את פורום ז'נבה של המעצמות יחד עם המשטר של אסד והאופוזיציה כדי למצוא ביחד פתרון למשבר בסוריה.

אבל חוץ מעצם הדברים, היו מעניינים דברי ההסבר שאמר. אבו מאזן הסביר כי הפן ערביות, או ה-'עורובה' בערבית, היא המשען הגדול של הבעיה הפלסטינית, ועל מנת לשמור על הבעיה הפלסטינית מאובדן, יש לשמור על סוריה מאוחדת ונושאת דגל הערביות. אם תתפורר סוריה לחלקיה- תתפורר גם פלסטין והבעיה הפלסטינית יחד איתה.

עוד אמר שאחרי שקבעו את הפורום הבינלאומי לחיפוש פתרון לסוריה, ואחרי שפורום דומה הגיע להסכם עם איראן, הדגם הזה גם יהיה תקף לפתרון הבעיה הפלסטינית.

כדאי מאוד להקשיב לדברים האלה, ואם הפלסטינים נאבקים לשמירת סוריה מאוחדת למען האינטרסים שלהם, האם אין על ישראל לפעול הפוך כדי לשמור על האינטרסים שלה?