עבור לתוכן העמוד
Menu

ארגון המדינה האסלאמית מקים בסיס חדש בלוב

הקואליציה שהקימה ארצות הברית למלחמה בדאע"ש עסוקה במלחמה במעוזי דאע"ש בסוריה ובעיראק,כמה ממדינות ערב המשתתפות בקואליציה הזו חברות גם בקואליציה שהקימה סעודיה נגד המורדים החות'ים(השיעים) בתימן. בעוד המערב ומדינות ערב נלחמים בחזיתות האלה נגד דאע"ש, הקים הארגון הזה מאחז חדש ומבוסס בעיר סרת שבלוב, מקום הולדתו ומותו של מנהיג לוב לשעבר מועמר קד'אפי. המאחז החדש […]

הקואליציה שהקימה ארצות הברית למלחמה בדאע"ש עסוקה במלחמה במעוזי דאע"ש בסוריה ובעיראק,כמה ממדינות ערב המשתתפות בקואליציה הזו חברות גם בקואליציה שהקימה סעודיה נגד המורדים החות'ים(השיעים) בתימן. בעוד המערב ומדינות ערב נלחמים בחזיתות האלה נגד דאע"ש, הקים הארגון הזה מאחז חדש ומבוסס בעיר סרת שבלוב, מקום הולדתו ומותו של מנהיג לוב לשעבר מועמר קד'אפי.

המאחז החדש של דאע"ש בלוב נקרא "מחוז סרת" (וויליאת סרת-בערבית) והוא גדול בהרבה מ"מחוז סיני" שהקים דאע"ש באזור שיח' זוויד בצפון סיני בעזרת שלוחתו המכונה "אנצאר בית אלמקדס".

בעיר סרת, השוכנת באזור החוף של לוב, יש נמל ובסיס אווירי גדול ששירת את חיל האוויר הלובי, ארגון דאע"ש השלים באחרונה את ההשתלטות על העיר והוא שולט בכל חלקיה, הוא ניצל את השלטון המפוצל בלוב ואת החולשה של ארגון אל-קאעדה באזור, חבר לשבטים המקומיים, ובהם השבט של שליט לוב לשעבר מועמר קד'אפי, והוא מתכנן לנצל את המאחז החדש שהקים כדי להתפשט ולכבוש חלקים נוספים בלוב.

האדישות של מדינות המערב ושל מדינות ערב לנעשה בלוב לאחר נפילת משטרו של מועמר קד'אפי היא בין הסיבות העיקריות להתבססות של ארגון דאע"ש בעיר סרת.

לוב איננה בראש סדר העדיפויות של הכוחות השונים הנלחמים בארגון דאע"ש והם מרכזים את מאמציהם בלחימה במעוזי דאע"ש בעיראק ובסוריה.

מצרים היא היחידה שפעלה נגד ארגון דאע"ש בלוב, במהלך חודש פברואר 2015 רצחו פעילי הארגון 21 אזרחים מצרים ממוצא קופטי שעבדו בלוב וערפו את ראשיהם, בתגובה הורה נשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי לחיל האוויר המצרי לתקוף יעדים של הארגון בלוב.

המערב ומדינות ערב ידעו היטב להתאחד לפני ארבע שנים כדי להפיל את משטרו של קד'אפי, בעקבות החלטה של מועצת הביטחון החלה ב-19 במרץ 2011 תקיפה צבאית בינלאומית כדי להציל את בני העם הלובי מפגיעה קשה בעקבות מלחמת האזרחים שפרצה ומעשי ההרג של השליט מועמר קד'אפי ותומכיו.

המטרה הושגה, השלטון הרודני של קד'אפי הופל והוא נהרג, אבל מה עושה העולם כעת נגד השתלטות ארגון הטרור הרצחני הנקרא דאע"ש על לוב? שום דבר.

לפני כמה ימים התכנסה הליגה הערבית בדרג של נציגיה בקהיר כדי לדון במצב בלוב, היא יצאה בקריאה "למהר ולקבוע אסטרטגיה ערבית שתבטיח את העזרה הערבית  ללוב להלחם בטרור והתפשטות דאע"ש בשטחה".

מחמד אלדאירי,שר החוץ של הממשלה החוקית בלוב,קרא לממשלות המערב "להנחית מכות אוויריות על ריכוזי דאע"ש בעיר סרת בגלל חולשתו של חיל האוויר הלובי".

המאחז החדש של דאע"ש בעיר סרת שבלוב עלול לשמש בסיס חדש להחדרת אלפי פעילים של הארגון למדינות אירופה, באמצעות הגירה בלתי חוקית, כדי לבצע פיגועי טרור.

מדינות המערב ישלמו את מחיר אדישותן כלפי התחזקות דאע"ש בלוב אם לא ינקטו בהקדם בפעולה צבאית נגד מאחז דאע"ש בעיר סרת.

כשם שמדינות העולם ידעו להתארגן ולפעול צבאית נגד שלטונו של מועמר קד'אפי, כך עליהן להתארגן במהירות ולתקוף צבאית את מעוזי ארגון דאע"ש בלוב שהוא הרבה יותר מסוכן, מבחינתן, משלטונו של הרודן הלובי שסולק מהשלטון בפעולה צבאית לפני ארבע שנים.

הגיע הזמן לפעול ויפה שעה אחת קודם!