עבור לתוכן העמוד
Menu

מפלגת השיחרור האיסלאמית משתלטת על מסגד אל אקצא

על רקע אירועי הטרור חובקי העולם של דאעש בשבוע שעבר, יש לתת את הדעת גם על ירושלים. העיר שקטה, אבל יש לשים לב להר געש מבעבע אשר תנועת חליפות חובקת עולם, מפלגת השיחרור האיסלאמית, עומדת בבסיסו. התנועה הזאת, הפרוסה באסיה, ומפקדותיה נמצאות בלבנון ובאירופה, שמה לה למטרה לחדש את החליפות העות'מאנית, שבה היא רואה כשליטים […]

על רקע אירועי הטרור חובקי העולם של דאעש בשבוע שעבר, יש לתת את הדעת גם על ירושלים. העיר שקטה, אבל יש לשים לב להר געש מבעבע אשר תנועת חליפות חובקת עולם, מפלגת השיחרור האיסלאמית, עומדת בבסיסו.

התנועה הזאת, הפרוסה באסיה, ומפקדותיה נמצאות בלבנון ובאירופה, שמה לה למטרה לחדש את החליפות העות'מאנית, שבה היא רואה כשליטים החוקיים של אומת האיסלאם. היא נוסדה ברחבת אל-אקצא עוד בימי השלטון הירדני, והיא שונאת מושבעת של ההאשמים בגלל שהיא רואה בהם כמי ששיתפו פעולה עם הנוצרים הבריטים כדי להפיל את שושלת בני עות'מאן בימי מלחמת העולם הראשונה. אף על פי שמייסדיה וה"אמירים" שלה היו פלסטינים, אין היא "פלסטינית" בתודעתה, והיא רואה ברעיון הפלסטיני כפירה ומכשול בדרך למימוש החליפות.

בעת האחרונה הוכיחה התנועה כי היא השלטת על רחבת מסגד אל-אקצא. היא קיבלה בברכה את השר לענייני דתות של תורכיה, אשר דיבר במסגד אל-אקצא על חידוש החליפות העות'מאנית, בעוד כמה ימים אחר כך גירשה בבושת פנים שני אישי דת מכובדים מירדן, ולא הרשתה להם להנהיג את התפילה. היא הוכיחה כי בידה המפתחות למסגד, מי שהיא מאשרת – נכנס למסגד, ומי שלא – לא נכנס.

אגב, כמה חודשים קודם לכן היא גם גירשה מן הרחבה את שר ההקדשים הפלסטיני, אחרי שניצל מלינץ'.

על אף פי שהיא איננה תנועת טרור, היא משמשת מסדרון לטרור. כנס שערכה לא מכבר באוניברסיטת אל-קודס הפך עד מהרה למנגנון גיוס לדאעש.

בשיחה שהייתה לי איתם לפני כמה שנים הם אמרו לי דבר שתקף עד היום. הם נמנעים מהתנגשות עם ישראל על מנת שלא תפריע להם. חמאס לעומת זאת מתגרה בישראל, וכתוצאה מכך הוא נרדף, מה שמעניק יתרון למפלגת השחרור. הם אמרו לי כי הם ממתינים בסבלנות עד שישראל תיסוג מהר הבית, ואז הם יהפכו את הרחבה לבימת תעמולה עולמית לרעיון החליפות.