עבור לתוכן העמוד
Menu

עימות בעזה על רקע המס החדש שהטיל חמאס

עימות בין תנועת חמאס לשאר הפלגים הפלסטינים פרץ בסוף השבוע על רקע כוונתה של תנועת חמאס להטיל מס חדש הנקרא "מס הערבות ההדדית". הרקע להטלת המס החדש על ידי שלטון חמאס בעזה הינו מצבה הכספי הקשה של תנועת חמאס בעקבות החסימה ההרמטית של ערוץ ההברחות, באמצעות המנהרות מסיני לרצועת עזה, על ידי שלטונות מצרים. בכירי […]

עימות בין תנועת חמאס לשאר הפלגים הפלסטינים פרץ בסוף השבוע על רקע כוונתה של תנועת חמאס להטיל מס חדש הנקרא "מס הערבות ההדדית".

הרקע להטלת המס החדש על ידי שלטון חמאס בעזה הינו מצבה הכספי הקשה של תנועת חמאס בעקבות החסימה ההרמטית של ערוץ ההברחות, באמצעות המנהרות מסיני לרצועת עזה, על ידי שלטונות מצרים.

בכירי תנועת חמאס התפרנסו היטב מהמיסים שהטילו על תעשיית ההברחות דרך המנהרות ועכשיו הם נאלצו למצוא אפיק אחר להתפרנס ממנו.

שלטון חמאס הודיעה על כוונתו להטיל מס חדש החל מהראשון באפריל ועד סוף שנת 2015 על כל הסחורות הנכנסות לרצועת עזה מישראל דרך מעבר כרם שלום. המס ייגבה במעבר לפני שהסחורות עוברות ליעדיהן ברצועת עזה.

גביית המס החדש תביא מטבע הדברים לעליית מחירים של הסחורות שעליהן מוטל המס.

דוברי תנועת חמאס טוענים כי המס שיגובה בחוק שתחוקק המועצה המחוקקת הפלסטינית (פרלמנט) הנתונה לשליטת חמאס, נועד לעזור לשכבות החלשות ברצועה.

סיעת חמאס במועצה המחוקקת הפלסטינית כבר אישרה את החוק המתיר לגבות את המס.

ג'מאל נסאר, אחד מחברי המועצה המחוקקת מטעם חמאס אמר ב-24 באפריל לאתר "אל-רסאלה" : " החוק הזה נועד לקחת כסף מהעשירים והסוחרים ולתת אותו לשכבות החלשות כדי לספק להן את צרכיהם הבסיסיים במזון ובתרופות".

כאמור, כוונת חמאס להחיל בגביית המס החדש נעשתה ללא כל תיאום עם ממשלת ההסכמה הלאומית בראשותו של ראמי חמדאללה.

חברי הממשלה ביקרו ברצועת עזה בשבוע שעבר אך לא עודכנו בנושא על ידי ממשלת חמאס.

תנועת הפת"ח פרסמה ב-25 באפריל קריאה ל "עמידה לאומית כוללת ולהתנגדות" למס הערבות ההדדית שתנועת חמאס רוצה להטיל ברצועת עזה.

דובר תנועת פת"ח, אחמד עסאף אמר: "תנועת חמאס משתמשת במס הערבות ההדדית כדי לגנוב את כספי האזרחים העניים לטובת הכיסים והכרסות של בכירי חמאס ופקידיה".

ג'מיל מג'דלאווי, חבר הלשכה המדינית של ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין (חז"ע) ברצועת עזה דרש ב-24 באפריל מחמאס לסגת לאלתר מכוונתה לגבות את המס וקרא למרי אזרחי נגד חמאס.