עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס רומז על נכונותו להסדר עם ישראל

באתרים הרשמיים של חמאס מופיעות באחרונה רמיזות על נכונות התנועה להגיע להסדר כלשהו עם ישראל, ועל פיו חמאס תתחייב על שקט ברצועה, ובתמורה תסייע ישראל לחמאס בשיקום תשתיות המים והחשמל ופתיחת מעברי הגבול לדלק וסחורות. יש גם דיבורים על הקמת נמל בעזה, אבל זהו עניין מסובך ואיננו בר ביצוע מיידי. לא זו בלבד, בשבוע שעבר הודיע […]

באתרים הרשמיים של חמאס מופיעות באחרונה רמיזות על נכונות התנועה להגיע להסדר כלשהו עם ישראל, ועל פיו חמאס תתחייב על שקט ברצועה, ובתמורה תסייע ישראל לחמאס בשיקום תשתיות המים והחשמל ופתיחת מעברי הגבול לדלק וסחורות. יש גם דיבורים על הקמת נמל בעזה, אבל זהו עניין מסובך ואיננו בר ביצוע מיידי.

לא זו בלבד, בשבוע שעבר הודיע האיש החזק של עזה, מחמוד א-זהאר, על נכונות להקים ממשל עצמי בעזה, ופירוש הדבר שבעוד בחוצות רמאללה שורפים את תוצרת ישראל, דווקא בין ישראל לעזה – שכבר יש לה שלטון עצמי דה-פקטו – מתייצבת רגיעה והידוק קשרי המסחר.

אבל יש להיזהר לפני שחוגגים "שלום בדורנו". חמאס מדגישה כי איננה מוותרת על כוחה הצבאי, ובמאמרים שפורסמו באתר שלה "א-ריסאלה" נאמר כי כוח הטילים שלה גם ישמר את כוח ההרתעה שלה מול ישראל כדי לקיים את הרגיעה.

יש לזכור כי לאיראן השפעה עמוקה על חמאס/עזה, ואם איראן תחליט לחמם את גזרת עזה, לא יעזרו כל ההבנות עם ישראל- אם יהיו.

שנית, זהאר הדגיש כי אפילו יחליט חמאס להקים רשמית שלטון נפרד בעזה- זה לא יבוא על חשבון האחדות עם הגדה, אבל יש להבין את כוונת דבריו בדיוק. הוא לא התכוון לפיוס עם אבו מאזן, אלא השתלטות חמאס על הגדה. אם כך, בעוד חמאס ידאג לשקט בעזה, כדי לשקם אותה מהריסות המלחמה האחרונה, את החזית הוא יפתח בגדה – נגד ישראל והמוקאטעה כאחד.