עבור לתוכן העמוד
Menu

ארגון 'פתח' מפעיל שלוחה בקנדה

ארגון 'פתח' בראשו עומד מחמוד עבאס, המשמש גם נשיא של "מדינת פלסטין", יו"ר הרשות הפלסטינית וראש אש"ף, מפעיל שלוחה רשמית הפועלת בקנדה. העיתון הקנדי בשפה הערבית "מישוואר" מסר (20 במרץ 2015), כי ההתאחדות הערבית קנדית (במקור – الجمعية العربية الفلسطينية) משמשת "כיסוי לסניף האזורי (במקור – اقليم) של תנועת 'פתח'". בראש שלוחת 'פתח' בקנדה עומד […]

ארגון 'פתח' בראשו עומד מחמוד עבאס, המשמש גם נשיא של "מדינת פלסטין", יו"ר הרשות הפלסטינית
וראש אש"ף, מפעיל שלוחה רשמית הפועלת בקנדה.

העיתון הקנדי בשפה הערבית "מישוואר" מסר (20 במרץ 2015), כי ההתאחדות הערבית קנדית (במקור – الجمعية العربية الفلسطينية) משמשת "כיסוי לסניף האזורי (במקור – اقليم) של תנועת 'פתח'". בראש שלוחת 'פתח' בקנדה עומד רשאד סאלח (رشاد صالح), ופעילים נוספים המזוהים עם הארגון הינם: סמיר נאיפה אבו היית'ם (سمير نايفه ابو هيثم), אחמד אבו שמט, מחמוד אבו מד'כור, נביל נסאר ונאג'י ריזק.

פדלו מיכאיל (فضلو ميخائيل), נשיא "הבית הפלסטיני" (The Palestine House) במיסיסוגה, אונטריו הינו פעיל בכיר בתנועת 'פתח' ושימש גם בתפקיד הקונסול הפלסטיני בטורונטו. בראיון לעיתון "מישוואר", אמר מיכאיל כי פעילים בכירים בארגון 'פתח' באיו"ש ג'מאל מוחסין جمال محيسن) ואחמד ר'ניים (احمد غنيم) עומדים בקשר עם פעילי 'פתח' בקנדה.

כמו כן, בהסתמך על דברי אחד הפעילים המזוהים עם ארגון 'פתח', נטען כי שמה המלא של שלוחת 'פתח' בקנדה הינו The Association of Palestinian Arab Canadians, Capital Region – APAC. לטענה זו אין אישור. מספר החברה של ארגון זה, שמשרדיו באוטווה, הינו: CA1835467. הארגון מקיים פעילות אנטי ישראלית לצד גיוס כספים עבור העם הפלסטיני ופעילויות תרבות לקהילה הפלסטינית המקומית. ב-23 ביולי 2014 שיבחה שלוחת 'פתח' בקנדה את הצלחת הארגון להביא ציבור רחב להפגנות נגד ישראל על רקע המלחמה בעזה ולגייס 10,000 דולר עבור רצועת עזה.

יש לציין, כי ב-18 בדצמבר 2010 ביקר בקנדה היית'ם חלבי (هيثم الحلبي), חבר המועצה המהפכנית של 'פתח' והוא נועד לפגישה עם ראש עיריית מיסיסוגה באותה עת, הייזל מקליון, ועם ראשי הקהילה הפלסטינית המקומית. חלבי ציין באותו ביקור, כי ההנהגה הפלסטינית פועלת להדק את הקשר עם הפלסטינים בקנדה באמצעות ארגון 'פתח' ואש"ף.

גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של 'פתח', הוכרזה ב-2003 על ידי ממשלת קנדה כארגון טרור. קיומה של שלוחה רשמית של 'פתח' בקנדה עשויה להיות רלוונטית מבחינה משפטית עבור אזרחים קנדים שנפגעו בפעולות טרור  שבוצעו ע"י פעילי 'פתח'. פרטים נוספים על פעילות ארגון 'פתח' בקנדה וסימוכין – כאן.