עבור לתוכן העמוד
Menu

 מצרים נלחמת בדאע"ש בצפון סיני – החמאס חושש מההשלכות

הצבא המצרי נעזר בבדואים במלחמתו נגד השלוחה של דאע"ש בסיני ומאשים את החמאס בשיתוף פעולה

עיתונות המצרית מדווחת בימים האחרונים על הצלחות של יחידות הצבא המצרי במלחמתו נגד ארגון "אנצאר בית אלמקדס" השלוחה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) בחצי האי סיני לאחר סדרה של פיגועי דמים נגד חיילי הצבא המצרי וכוחות המשטרה.

ארגון "אנצאר בית אלמקדס" פועל בצפון סיני בשטח שבין אל-עריש לבין אזור השיח' זוויד, מדובר בשטח באורך של 20 קילומטר וברוחב של 50 קילומטר. בשטח הזו יש ריכוזי אוכלוסייה צפופים והצבא המצרי אינו יכול לעשות בו פעולות חישוף כפי שהוא עושה לאורך הגבול עם רצועת עזה באזור רפיח.

על פי הדיווחים, הצבא המצרי מנהל מידי יום קרבות מול פעילי "אנצאר בית אלמקדס" באמצעות כוחות קרקעיים בסיוע מסוקי אפאצ'י.

הצבא המצרי הצליח לטהר חמישה כפרים באזור העיר שיח' זוויד בצפון סיני שבהם היו ריכוזים גדולים של ארגון "אנצאר בית אלמקדס" ותפס ציוד קשר רב וגם כמות גדולה של מדים צבאיים של הזרוע הצבאית של חמאס "עז א-דין אלקסאם".

בצבא המצרי רואים בכך הוכחה נוספת לטענות על שיתוף הפעולה ההדוק בין הזרוע הצבאית של חמאס לארגון "אנצאר בית אלמקדס". כמו כן, הוא חשף פתחי מנהרות נוספים באזור רפיח שהובילו לרצועת עזה ושימשו להברחות.

מקורות בצבא המצרי שיבחו את שיתוף הפעולה מצדה של האוכלוסייה הבדואית בצפון סיני במלחמה בטרור.

 

עמדת השבטים הבדואים

על פי העיתונות המצרית, השבטים הבדואים בצפון סיני החליטו לשתף פעולה עם כוחות הצבא המצרי שהגיעו לאזור להילחם בטרור הדאע"שי.

עיסא אלח'ראטין, השיח' של שבט אלרמילאת הציע לצבא המצרי שהשבטים יקבלו את האחריות על הביטחון, כל אחד בשטח שלו, כדי למנוע פעולות טרור. זאת, מתוך העובדה שהם מכירים היטב את השטח. הצעתם לא התקבלה אך נראה ששיתוף הפעולה שלהם עם הצבא המצרי הוא מצוין.

לכך יש להוסיף את מינויו של הגנרל אוסאמה עסכר למפקד המבצע למלחמה בטרור בחצי האי סיני שעליו הכריז הנשיא המצרי א-סיסי. עסכר מכיר היטב את השבטים הבדואים מהתקופה שהיה מפקד הארמיה ה-3 והוא הצליח ליצור עימם מערכת יחסים טובה.

השבטים הבדואים בדרום סיני שתפו עמו פעולה במלחמה בטרור, הוא שכנע אותם לאסוף את הנשק הבלתי חוקי  ועזר להם בחקלאות מודרנית ובשיפור השירותים.


הצטרפות זרים לארגון "אנצאר בית אלמקדס"

בסוף השבוע שעבר פרסם ארגון "אנצאר בית אלמקדס" תמונות של מתנדבים זרים שהגיעו לחצי האי סיני כדי לסייע לו במלחמה נגד הצבא המצרי. התמונות צולמו באזור ג'בל הילאל בסיני.

מדובר במתנדבים מצ'צניה ומעוד כמה רפובליקות מוסלמיות מברית המועצות לשעבר. הפצת התמונות היא חלק מהמלחמה הפסיכולוגית שמנהל הארגון כדי להאדיר את כוחו ולהבליט את הצלחותיו.

 

החששות בתנועת חמאס

מצרים מאשימה את הזרוע הצבאית של חמאס בסיוע פעיל לארגון "אנצאר בית אלמקדס" בפעילות הטרור שלו נגד הצבא המצרי. הנשיא המצרי א-סיסי רמז לכך כשהאשים באחרונה "גורמים מחוץ למצרים" שאחראים, לדבריו, להתקפות האחרונות על הצבא המצרי באל-עריש.

המצרים זועמים על ד"ר מחמוד א-זהאר, חבר הלשכה המדינית של חמאס אשר מתח ביקורת קשה על בית המשפט במצרים בגלל שקבע שהזרוע הצבאית של חמאס היא ארגון טרור, והאשים את הצבא המצרי בכישלון בטיפול בטרור בחצי האי סיני.

בתנועת חמאס חוששים שאם יתדרדר מצב הביטחון בסיני עלולה מצרים, הנחושה במלחמתה בטרור, להפעיל גם כוחות צבאיים בתוך רצועת עזה כדי לחסל סופית את תופעת המנהרות ולעצור מבוקשים המסתתרים ברצועה.