עבור לתוכן העמוד
Menu

מי באמת עומד מאחורי המתקפה בסיני?

אתמול בלילה התבשרנו על מתקפת הטרור של "אנסאר בית אל-מקדס" ("הבאים לעזרת ירושלים") נגד הצבא המצרי בסיני ומן הראוי לברר מיהו אותו ארגון טרור ומהם מטרותיו. לפני זמן מה הודיע הארגון על הצטרפותו למסגרת של המדינה האסלאמית, אבל אין לקבל את הדברים כפשוטם. למען האמת ארגון זה קשור בחמאס בעזה, והפנייה לכיוון המדינה האסלאמית נועדה […]

אתמול בלילה התבשרנו על מתקפת הטרור של "אנסאר בית אל-מקדס" ("הבאים לעזרת ירושלים") נגד הצבא המצרי בסיני ומן הראוי לברר מיהו אותו ארגון טרור ומהם מטרותיו.

לפני זמן מה הודיע הארגון על הצטרפותו למסגרת של המדינה האסלאמית, אבל אין לקבל את הדברים כפשוטם. למען האמת ארגון זה קשור בחמאס בעזה, והפנייה לכיוון המדינה האסלאמית נועדה להפנות את תשומת ליבו אל הבעיה הפלסטינית ולהתחברות עם חמאס.

בימי מבצע צוק איתן, בצר לו, פנה חמאס בגלוי למדינה האסלאמית בבקשת עזרה, אבל נדחה בבוז. אגב, לא ראינו הודעה של המדינה האסלאמית, שאכן קיבלה את הארגון לחיקה, ולא ברור אם באמת הוא פועל בשמה.

על פי העיתונות המצרית אנסאר בית אל-מקדס היא זרוע מזרועות ארגון הגג הפועל בסיני- אכנאף בית אל-מקדס (כנפות ירושלים). על פי אנשי אשף בלבנון ארגון אכנאף בית אל-מקדס במחנה ירמוכ אינו אלא ארגון חמאס הפועל  מחוץ לגבולות הפלסטיניים.

על פי העיתונות המצרית ארגון אכנאף בית אל-מקדס הוקם בידי האחים המוסלמים כדי לפעול נגד ישראל מסיני בשם שלא יסגיר את חמאס, אבל עם הדחת מורסי הופנה לפעול נגד הנשיא סיסי.

עם כך, חמאס הוא לא רק ארגון טרור פלסטיני, אלא ארגון טרור של האחים המוסלמים הפרוש על פני המזרח התיכון כולו, ומנהיגו, חאלד משעל, יושב בקטאר. אנשיו של משעל, יושבים בטורקיה.