עבור לתוכן העמוד
Menu

טורקיה תומכת בארגוני הטרור במזרח התיכון

שר הביטחון, משה בוגי יעלון, העיר בוושינגטון הערה חשובה לגבי הקשר בין טורקיה האסלאמיסטית לבין הטרור של חמאס. מתברר כי אכן טורקיה תומכת בארגוני טרור הפרוסים במזרח התיכון כולו, ובהם חמאס. יש צורך לשים לב כי לקיחת האחריות של חמאס על חטיפתם ורציחתם של שלושת  הנערים הישראלים בגוש עציון באה מטורקיה, מפיו של ראש רשת טרור […]

שר הביטחון, משה בוגי יעלון, העיר בוושינגטון הערה חשובה לגבי הקשר בין טורקיה האסלאמיסטית לבין הטרור של חמאס. מתברר כי אכן טורקיה תומכת בארגוני טרור הפרוסים במזרח התיכון כולו, ובהם חמאס. יש צורך לשים לב כי לקיחת האחריות של חמאס על חטיפתם ורציחתם של שלושת  הנערים הישראלים בגוש עציון באה מטורקיה, מפיו של ראש רשת טרור החוץ של חמאס, סאלח עארורי.

ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ניסה לשכנע את העולם כי לא חמאס בצע את החטיפה והרצח, אבל הודאתו של עארורי פגעה קשה באמינותו של ראש הרשות הפלסטינית. אמנם העובדה כי ההודאה יצאה מאיסטנבול איננה מוכיחה שטורקיה קשורה בטרור של חמאס, אבל טורקיה איננה מסתירה את קשריה עם תנועת טרור אחות של חמאס, ג'בהת אל-נוסרה. ג'בהת אל-נוסרה מזוהה עם אלקאעידה, אבל חאלד משעל, שהוא הבוס הישיר של סאלח אל עארורי, הוא ממייסדי ג'בהת אל-נוסרה במחנה הפליטים ירמוכ. בדברים שדלפו מתדרוך של אבו מאזן עצמו לבכירי פתח מאחורי דלתיים סגורות, מסתבר כי ראש הרשות הפלסטינית מזהה את משעל כאחד מבכירי ארגון הטרור אל-נוסרה. מכאן כי אל-נוסרה וחמאס הן תנועות קרובות. לפחות הקשר של טורקיה לאל-נוסרה גלוי.

כשם שנציגו של משעל, אותו סאלח עארורי, יושב באיסטנבול, כך גם מנהיג האגף הצבאי של האחים המוסלמי, פארוק טייפור. אם כך, מאיסטנבול יוצאת רשת ענפה של ארגוני טרור הקשורים לאחים המוסלמים ותנועת חמאס בתוכם, ומשם, יש לחשוש, נרקמה גם תוכנית החטיפה והרצח של שלושת הנערים הישראלים בגוש עציון.