עבור לתוכן העמוד
Menu

"המדינה האסלאמית" מאיימת לכבוש את רומא

בתקשורת האיטלקית דווח כי ממשלת איטליה מודאגת מידיעות לפיהן "המדינה האסלאמית" מתכננת פיגועים ברומא. החששות מתבססים על נאומים של "הח'ליף" אבו בכר אל-בגדאדי, שבהם ציין את רומא כמרכז הנצרות. לפני שנים רבות, מיד אחרי שחמאס התחילה לטווח את שדרות ברקטות קסאם הראשונות, כתב אחד מן ההוגים של התנועה, שייח' יונס אל-אסטל, שהיום הוא חבר המועצה […]

בתקשורת האיטלקית דווח כי ממשלת איטליה מודאגת מידיעות לפיהן "המדינה האסלאמית" מתכננת פיגועים ברומא. החששות מתבססים על נאומים של "הח'ליף" אבו בכר אל-בגדאדי, שבהם ציין את רומא כמרכז הנצרות.

לפני שנים רבות, מיד אחרי שחמאס התחילה לטווח את שדרות ברקטות קסאם הראשונות, כתב אחד מן ההוגים של התנועה, שייח' יונס אל-אסטל, שהיום הוא חבר המועצה המחוקקת – הפרלמנט – של הרשות הפלסטינית, מאמר חשוב בביטאון חמאס א-ריסאלה. במאמר הוא השווה את רקטות קסאם ל"מנג'ניק" מתקופת הנביא מוחמד- "קטפולטה" – מעין תותח היורה אבני בליסטראות, שבאמצעותו הצליח צבא מוחמד לכבוש את המבצר היהודי ח'יבר שבחיג'אז. שייח' אל-אסטל הסביר כי נפילת ח'יבר פתחה את השער לפני כיבוש סוריה ובהמשך מהלך ההיסטוריה את קונסטנטינופול, בירת הנצרות המזרחית.

יהודי ערב היו עשרים מאוד, הם היו עובדי אדמה מצטיינים, שדותיהם היו מניבים, והם היו חרשי ברזל מיומנים ויצרו כלי נשק. מבצר ח'יבר אצר כסף רב וכלי נשק, שנפלו בידי המוסלמים הראשונים ושימשו אותם בהמשך כיבושיהם. כעת, הסביר שייח' אל-אסטל, אחרי שהקסאמים יפילו את ישראל, כל עושר היהודים, ונשקם המשוכלל ייפול לידי המוסלמים כדי לשמש אותם בהמשך הכיבושים – והפעם לרומא.

בזמנו, הצגתי מאמר זה בפני שגרירות איטליה בישראל והם נרעשו מאוד, אבל עד שהדברים הגיעו לרומא הרושם התפוגג. אולי כעת הם יבינו מה שהם התקשו להבין אז. כאשר אנשי חמאס צועקים בהפגנות: "ח'יבר, ח'יבר, הוי יהודים, צבא מוחמד עוד יחזור", הם מתכוונים לא פחות גם לרומא.