עבור לתוכן העמוד
Menu

מי ייטול אחריות על החטיפה?

הלילה דווח על גל מעצרים נרחב בקרב אנשי חמאס בגדה בעקבות חטיפת שלושת הצעירים בגוש עציון, ואכן החמאס הוא החשוד העיקרי בחטיפה, למרות שהוא לא לקח אחריות.מדוע? חמאס הודיע השכם והערב כי בדיוק זה מה שהוא מתכנן לעשות. לאחרונה ראש ממשלת חמאס, איסמאעיל הנייה, בנאום חנוכת ממשלת האחדות (שלא קמה) הבליט את הצורך לחטוף ישראלים. מכיוון שחמאס לא רוצה […]

הלילה דווח על גל מעצרים נרחב בקרב אנשי חמאס בגדה בעקבות חטיפת שלושת הצעירים בגוש עציון, ואכן החמאס הוא החשוד העיקרי בחטיפה, למרות שהוא לא לקח אחריות.מדוע? חמאס הודיע השכם והערב כי בדיוק זה מה שהוא מתכנן לעשות. לאחרונה ראש ממשלת חמאס, איסמאעיל הנייה, בנאום חנוכת ממשלת האחדות (שלא קמה) הבליט את הצורך לחטוף ישראלים.

מכיוון שחמאס לא רוצה שישראל תגיב על מעשיו בעזה הוא מסיט את פעולתו התוקפנית נגד ישראל לגזרות אחרות- תחילה ניסה לפעול מסיני – אבל שיתוף הפעולה הישראלי-מצרי חסם למעשה את הגזרה הזאת בפניו. לפיכך העתיק את עיקר פעולתו לגדה, וכאן הוא נדחק לתוך החלל של הביקורת של ארגוני אשף הרדיקליים, כולל הזרוע הצבאית של פתח- גדודי אל-אקסא, נגד שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל.

אבל חמאס לא רק מבקש להעתיק את הפעילות לגזרה אחרת – אלא גם להסוות את זהותו -וזאת פרקטיקה ידועה שלו מן העבר. כך למשל, כאשר אשף וישראל נועדו בקמפ-דיוויד במאמץ הגדול להגיע להסדר קבע הכתיר חמאס את פעולותיו תחת הכותרת של "ארגון עומר אל-מוכתאר". הכוונה הייתה להכשיל את השיחות, אבל בלי שהארגון יואשם ישירות.

מכאן, שיש לצפות שאת האחריות ייטול ארגון סלפי שהוא בעל ברית של חמאס- כמו למשל אירגון "א-נוסרה". "א-נוסרה" היא בעלת ברית של חמאס במחנה ירמוכ בסוריה, ונמצאת עמו בחזית אחת בסיני. כך, שבהחלט אפשר להניח כי גם בעניין חטיפת ישראלים, או פיגועים מן הגדה – כולל פיגועים נגד המוקאטעה, א-נוסרה וחמאס הולכים יד ביד.