עבור לתוכן העמוד
Menu

עיתון היוצא לאור בטורונטו מפרסם מאמר הנושא מסר של הכחשת השואה

העיתון "מישוואר", היוצא לאור בטורונטו בשפה הערבית, פונה לקהילה הקנדית – ערבית והקנדית – פלסטינית והוא מחולק ללא תשלום ברחבי אזור טורונטו רבתי. העיתון מופיע בגרסתו המלאה גם באתר האינטרנט של העיתון.[1] עורכו של העיתון הינו דר' נזיה ח'טאטבה,[2] המשמש גם חבר הנהלה של "הבית הפלסטיני" במיסיסוגה, אונטריו, המייצג את הקהילה הקנדית – פלסטינית. משרדי העיתון […]

העיתון "מישוואר", היוצא לאור בטורונטו בשפה הערבית, פונה לקהילה הקנדית – ערבית והקנדית – פלסטינית והוא מחולק ללא תשלום ברחבי אזור טורונטו רבתי. העיתון מופיע בגרסתו המלאה גם באתר האינטרנט של העיתון.[1]

עורכו של העיתון הינו דר' נזיה ח'טאטבה,[2] המשמש גם חבר הנהלה של "הבית הפלסטיני" במיסיסוגה, אונטריו, המייצג את הקהילה הקנדית – פלסטינית. משרדי העיתון נמצאים ברחוב Erindale Station Rd מספר 3195 באותה כתובת של "הבית הפלסטיני".

בגיליון מספר 103 מה-2 במאי 2014 בעמוד 22 פרסם העיתון מאמר פרי עטו של דר' איבראהים עלוש, הנושא את הכותרת: "מדוע השואה רלוונטית לנו?".[3]

דר' איבראהים עלוש הינו עיתונאי ומרצה באוניברסיטת עמאן בירדן. הוא כותב עבור השבועון "אל-סביל", המזוהה עם תנועת האחים המוסלמים, ופעיל בארגון נגד הציונות והגזענות (AZAR). נוסף על כך, הוא משמש עורך של האתר Free Arab Voice ((www.fav.net. עלוש התגורר במשך 13 שנים בארה"ב, למד באוניברסיטאות אוהיו ואוקלהומה ורכש תואר דוקטור בכלכלה.[4]

להלן קטעים מתוך המאמר (תורגמו מערבית):[5]

"איבראהים עלוש, נשיא הארגון נגד הציונות והגזענות (AZAR) כתב [את הדברים הבאים]:

"מחמוד עבאס ["נשיא המדינה הפלסטינית"] הצהיר, כי 'השואה' היא הפשע הגדול ביותר בהיסטוריה. התבטאות כזו היא במהותה הכרה בהיבט התרבותי בישות הציונית, כלומר לא רק בזכותה להתקיים, אלא בנחיצות קיומה".

"מה המשמעות של 'השואה היהודית' ומדוע היא רלוונטית אלינו? אנו מפרסמים את המאמר הזה בעת בה הישות הציונית מציינת את יום השנה ל- Holohoax [במקום המילה محرقة שמשמעותה שואה בערבית נכתבה مخرقة והאות ح הוחלפה באות خ כדי ליצור היפוך משמעות. כדי להטיב לבטא את משחק המילים תורגמה המילה המשובשת במכוון בגרסתה האנגלית], כלומר השקר, ולמעשה השקר הגדול ביותר בהיסטוריה".

"מדוע הנושא של 'השואה' רלוונטי אלינו?"

"…הציונים הצליחו להציג את עצמם בפני דעת הקהל המערבית כעם אשר לו הזכות לבצע כל פעולה נגד אדם אחר בכל עת מבלי שתינקט נגדו סנקציה כלשהי, וזאת בגלל האסונות שהם חוו בשואה…"

"…התגוררתי, עבדתי, למדתי, לימדתי וכתבתי בארה"ב במשך יותר מ-13 שנה… באחד הימים כאשר נהגתי במכוניתי במדינת ארקנסו, המדינה של הנשיא לשעבר [ביל] קלינטון, לעבר מדינת אוקלהומה, ראיתי עיר קטנה ששמה פלסטין. כתבתי מאמר, ובו קראתי לנשיא קלינטון להעניק ליהודים את [העיר] פלסטין הנמצאת במדינתו אם הוא אוהב אותם כל כך, ואולי הם יעזבו את פלסטין הערבית…"

"המיתוסים של 'השואה' חשובים ביותר עבור התנועה הציונית, ואשר על כן לנו, וזאת מהסיבות הבאות:

  • 1. "הטענה שהיהודים הושמדו באופן שיטתי ע"י הגרמנים במלחמת העולם השנייה הפכה לטיעון שאין עוררין עליו, בהקשר לצורך למצוא מקום מבטחים ליהודים במדינתם שלהם.לכן, משמעות 'השואה' היא הצורך לקיומה של 'ישראל' ובהיבט המוסרי היא [ההכרה בשואה] חזקה יותר מההכרה בזכותה [של ישראל] להתקיים…"
  • 2. "הטיעון לפיו השמדת היהודים הייתה אירוע חסר תקדים בכל ההיסטוריה האנושית, וזה מה שנקרא הייחודיות של המוות של היהודים, משמעותו שהיהודים אינם רק העם הנבחר של האל, אלא המוות שלהם לכשעצמו אינו מוות אנושי… וזה יכול להפוך את המוות של כל ציוני כיום בסכסוך הערבי – ציוני לחשוב יותר מהנפילה חלל של כל פלסטיני, ערבי או מוסלמי…"

"לא זו אף זו. המיתוס של הייחודיות של המוות של היהודים ב'שואה' והיות חומרת הסבל שחוו ייחודית בהיסטוריה, מספקים את ההצדקה המוסרית למדינת ישראל ולתנועה הציונית העולמית להפר את הנורמות הדתיות והנהוגות בעולם כפי שהן מוכרות לאנושות ואת החוקים של האו"ם, וזאת מבלי שהאזרח המערבי יביע התנגדות להם, אלא הם זוכים לאהדתו…"

"אנו לומדים, מכל מה שהובא לעיל על החשיבות של 'השואה' הפוליטית, את הסיבה מדוע ההיסטוריונים הרביזיוניסטים, שלהם רקע אידאולוגי שונה, מהווים סכנה חמורה לתנועה הציונית ולבעלות בריתה. הם עושים שימוש במדע ובהיגיון להטיל ספק בכל היבט של 'השואה' כביכול והם שורפים אותה בהיגיון קר ובדיו של העטים, ולאחר מכן מנפצים אותה לאפר מתפזר בעקבות חשיפת הסטרוקטורה הפוליטית והציונית שלה".

"אשר על כן, ההיסטוריונים הרביזיוניסטים מאיימים לקטוע את העורק הראשי המזין את התנועה הציונית במערב, וזו הסיבה מדוע בולמים אותם והם נתונים לניסיונות התנקשות ולרעב. ואולם. מאמציהם ועמדותיהם הופכים אותם לבני ברית שאין להם תחליף עבור הפלסטינים, הערבים והמוסלמים. הם בני ברית אשר זכאים לתמיכה, גיבוי ועידוד מצידנו ומכל המגנים על האמת והצדק בעולם. ובעניין זה אמר לי אחד ההיסטוריונים הרבזיוניסטים באירופה: 'פלסטין לא תשוחרר אלא כאשר התודעה של האירופאים תשוחרר מ'השואה'".

"מצד שני, אנו מוצאים כי אחדים מהאינטלקטואלים הערבים הולכו שולל אחר תומכי הציונות שהציגו בפניהם את הרעיון, לפיו על מנת שהנושא הפלסטיני יזכה לתמיכה במערב הם צריכים להכיר בנרטיב הציוני של מיתוס 'השואה', וליטול חלק ברדיפה של ההיסטוריונים הרביזיוניסטים. מנקודת מבט פוליטית זו התנהגות אובדנית, שכן ההכרה בטענות הציוניות בנוגע ל'שואה' תסלול את הדרך להכרה באמור להלן:

  • 1. "השלמה עם הלגיטימיות של גזילת פלסטין והפלישה היהודית אליה בעצם הקבלה של הנרטיב הציוני לגבי הסיבה ש'אילצה' את היהודים להגיע אליה [לפלסטין]".
  • 2. "הקבלה במשתמע של הכיסוי התרבותי לתמיכה הפוליטית, הפיננסית והמוסרית שמעניק המערב לתנועה הציונית, מפריעה למאמצים הכנים של פעילים ערבים רבים במערב לגייס תמיכה למען הנושא הפלסטיני…"

"אשר על כן, לא תצמח תועלת לאדם הערבי בהשגת הכרה אישית במערב באמצעות הכרה בנרטיב הציוני של 'השואה', שכן המחיר של הקבלה האישית יהיה בויתור על הזכויות הלאומיות של העם הערבי הפלסטיני, והאנשים האצילים אינם יכולים לשלם מחיר זה".

למאמר צורפה קריקטורה בה נראה יהודי בלבוש חרדי, שלו אף מעוקל נוהג וכובע שעליו מצויר מגן דוד, נוהג מכונית אשר ההגה שלה בצורה של סמל האו"ם ומחזיק בידו הימנית את מוט ההילוכים שראשו בדמות נשיא ארה"ב ברק אובמה. המסר המשתמע – היהודים מנהלים את העולם, ומושכים בחוטים של הממשל האמריקני.

לעלוש היסטוריה של התבטאויות קיצוניות. כך למשל, באוגוסט 2005 הוא כינה את השואה "שקר", אמר כי נוכחות אל-קאעידה בעירק לגיטימית וכי ארה"ב הביאה על עצמה את מתקפת ה-11 בספטמבר.[6] בראיון אחר מ-2008 הציע עלוש לשלוח לישראל מחבלים מתאבדים הנושאים פצצות גרעיניות קטנות.[7]

בחודש פברואר השנה שאל העורך ח'טאטבה במאמר המערכת "מדוע פלסטיני, פלסטיני כלשהו, צריך להכריז על אמונתו בשואת היהודים, ומדוע עלינו לקבל זאת כאמת?".[8]

ביקורת נגד ישראל היא לגיטימית וראויה. תמיכה בארגוני טרור או בפעולות שמבצעים ארגוני טרור נגד אזרחים, וכן פרסום מאמרים המכחישים את השואה מחייבים בדיקה משפטית אם הם מהווים עבירה על החוק הקנדי.


[1] http://www.meshwarmedia.com/

[2] https://www.facebook.com/khatatba

[3] http://www.meshwarmedia.com/wp-content/uploads/2014/05/meshwar-103.pdf

[4] http://www.ihr.org/jhr/v20/v20n3p-7_alloush.html

[5] http://jonathanhalevi.blogspot.ca/2014/05/toronto-based-meshwar-newspaper.html

[6] http://www.memritv.org/clip/en/824.htm

[7] http://www.memritv.org/clip/en/1770.htm

[8] http://jonathanhalevi.blogspot.ca/2014/02/why-palestinians-have-to-acceptthe.html