עבור לתוכן העמוד
Menu

אש"ף מול חמאס בסוריה ולבנון

  ידיעה צדדית על נסיבות הפיגוע הגדול בחאלב, שבו פוצץ ארגון אלקאעידה בסיס של צבא סוריה בבית מלון בעיר העתיקה, יש בה כדי לשפוך אור על סיכויי מהלך הפיוס בין אש"ף לחמאס, הידוע בשם "הסכם שאטי". דווח כי אנשי אלקאעידה חדרו אל המלון דרך מנהרה וכי חומרי הנפץ היו מן הסוג שחמאס קיבל מחיזבאללה בעזה. כלומר, תנועת חמאס משתתפת […]

 

ידיעה צדדית על נסיבות הפיגוע הגדול בחאלב, שבו פוצץ ארגון אלקאעידה בסיס של צבא סוריה בבית מלון בעיר העתיקה, יש בה כדי לשפוך אור על סיכויי מהלך הפיוס בין אש"ף לחמאס, הידוע בשם "הסכם שאטי". דווח כי אנשי אלקאעידה חדרו אל המלון דרך מנהרה וכי חומרי הנפץ היו מן הסוג שחמאס קיבל מחיזבאללה בעזה. כלומר, תנועת חמאס משתתפת באורח פעיל לצד אלקאעידה במלחמה נגד אסד, והיא מעמידה את הידע שלה בלוחמת המנהרות לטובת אלקאעידה. ידיעות דומות על קשר בין חמאס לבין ארגון אל-נוסרה של אלקאעידה פורסמו גם בהקשר של מחנה הפליטים ירמוק.

לעומת חמאס, אש"ף מעדיף דווקא את הקשר עם המשטר של אסד ושליחים רשמיים של אש"ף בקרו בארמונו של אסד כמה וכמה פעמים. בקרבות שהתחוללו במחנה ירמוק, מול אנשי חמאס שהשתלבו בכוחות אלנוסרה, לחמו אנשי אש"ף לצד צבא סוריה – בכוחותיו של אחמד ג'יבריל בראש ובראשונה, אבל גם לוחמים שהגיעו ביוזמת פת"ח ממחנות הפליטים בלבנון. הדבר השפיע על לבנון: כוחות פת"ח במחנות מתאמים את מהלכיהם עם הביטחון הלבנוני הקשור לחיזבאללה מולחמאס ואלקאעידה.

מכאן, כי מול ההסכם בשאטי, אש"ף וחמאס בסוריה ולבנון מתחילים להילחם אלה באלה. איך ישפיעו ההתפתחויות בסוריה ובלבנון על יחסי אש"ף וחמאס בשטחים? ימים יגידו.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה