עבור לתוכן העמוד
Menu

ערפאת והמדינה היהודית: מספר הבהרות

מספר נקודת מתוך המאמר באתר באנגלית: ב-13 במרץ, 2014, הודיע מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, לקונגרס כי הוא רואה בדרישה העקרונית של ישראל להכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי "טעות". הוא הוסיף כי ב-1988 וב-2004 אישר המנהיג הפלסטיני המנוח, יאסר ערפאת, "שהוא מסכים כי היא [ישראל] תהיה מדינה יהודית". עם זאת, האמת היא ההיפך הגמור. […]

מספר נקודת מתוך המאמר באתר באנגלית:

  • ב-13 במרץ, 2014, הודיע מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, לקונגרס כי הוא רואה בדרישה העקרונית של ישראל להכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי "טעות". הוא הוסיף כי ב-1988 וב-2004 אישר המנהיג הפלסטיני המנוח, יאסר ערפאת, "שהוא מסכים כי היא [ישראל] תהיה מדינה יהודית". עם זאת, האמת היא ההיפך הגמור. הממשל האמריקני באותם ימים לא קיבל את דבריו של ערפאת כהכרה בזכות הקיום של ישראל. יתירה מכך, ההצהרה של ערפאת ב-1988 כלל לא מתקרבת להכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.
  • ברבע האחרון של 1988 התקיים מאמץ אינטנסיבי, שמטרתו הייתה לייצר דיאלוג בין אש"ף לארה"ב. עד אז, צייתה האדמיניסטרציה האמריקנית להתחייבויות שניתנו על ידי מזכיר המדינה הנרי קיסינג'ר, שדרשו מאש"ף להכיר בישראל, לקבל את החלטה 242 של מועצת הביטחון של האו"ם ולזנוח את הטרור, כתנאי מקדים לכל דיאלוג בין הצדדים.
  • ערפאת לא סיפק הצהרה ברורה בה הכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית והסתפק בתמצות של החלטת האו"ם 181. הממשל האמריקני הגיע למסקנה כי ערפאת לא עמד בדרישותיו להכרה במדינת ישראל ולכן, באותה תקופה, לא נפתח דיאלוג בין הצדדים.