עבור לתוכן העמוד
Menu

גם הכורדים ננטשים: ארה"ב מתקרבת לאיראן ולטורקיה

הרחק מתשומת לבה של ישראל, ולא בצדק, התחולל אירוע חשוב בכורדיסטאן-עיראק: נשיא החבל, מסעוד ברזאני, ביטל ביקור שאמור היה לקיים בארה"ב אצל הנשיא אובאמה. חבל הכורדים בעיראק הוקם בסיוע הפעיל של ארה"ב בימי נשיאותו של ג'ורג' בוש, על מנת להקים באזור הרגיש הזה של המזרח התיכון ישות מדינית עבור הכורדים, שלצד ישראל נחשבו לעם הפרו-אמריקני […]


הרחק מתשומת לבה של ישראל, ולא בצדק, התחולל אירוע חשוב בכורדיסטאן-עיראק: נשיא החבל, מסעוד ברזאני, ביטל ביקור שאמור היה לקיים בארה"ב אצל הנשיא אובאמה.

חבל הכורדים בעיראק הוקם בסיוע הפעיל של ארה"ב בימי נשיאותו של ג'ורג' בוש, על מנת להקים באזור הרגיש הזה של המזרח התיכון ישות מדינית עבור הכורדים, שלצד ישראל נחשבו לעם הפרו-אמריקני ביותר.

אבל ימי בוש חלפו וכיום מנהלת ארה"ב מדיניות של התקרבות לשתי המעצמות המוסלמיות הגדולות, אויבותיהן המסורתיות של הכורדים: איראן וטורקיה. לא זו בלבד, המדיניות האמריקנית גם פועלת על מנת לגשר את הפערים בין שתי המעצמות המוסלמיות האלה, שהתרחבו בימי המלחמה בסוריה, ולחברן ביחד כמו בימים שלפני משבר סוריה. הכורדים מתבוננים במדיניות זאת בדאגה גוברת.

כלפי חוץ, קיים משבר בין כורדיסטאן-עיראק לבין ארה"ב סביב מתן וויזות לכורדים בארה"ב. עצם עובדת המשבר הזה יש בו משום סימן רע, אך בעומק הדברים, הכורדים, כמו יתר ידידיה המסורתיים של ארה"ב באזור, חשים ננטשים.

ישראל גם היא חייבת לשים לב למדיניות המחברת שוב את איראן עם טורקיה. קשה להבין מה האינטרס של ארה"ב במהלך הזה – אבל מה שברור הוא כי עבור ישראל מהלך זה הינו  בעייתי לא פחות מאשר עבור הכורדים.