עבור לתוכן העמוד
Menu

משילות הרשות: האם הרשות הפלסטינית יכולה לכבד את התחייבויותיה?

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, עומד לשוב לאזורנו השבוע ובאמתחתו הסכם מסגרת להמשך השיחות בין ישראל לאש"ף על הסדר קבע. נשאלת השאלה, אם נניח שיושג הסכם קבע, וקרוב לוודאי שלא, האם תוכל הרשות הפלסטינית לכבד את התחייבותה?

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, עומד לשוב לאזורנו השבוע ובאמתחתו הסכם מסגרת להמשך השיחות בין ישראל לאש"ף על הסדר קבע. נשאלת השאלה, אם נניח שיושג הסכם קבע, וקרוב לוודאי שלא, האם תוכל הרשות הפלסטינית לכבד את התחייבותה?

בשבוע שעבר התרחשו שני אירועים שהעמידו בסימן שאלה את עצם משילותה לא רק בעזה, אלא אפילו בגדה המערבית. אלמונים פתחו באש על שר ההקדשים הפלסטיני, מחמוד אל-הבאש, והוא ניצל בנס. לפניכן, מנהיג פתח בג'נין, המכונה "היטלר", החטיף אגרוף בפניו של ג'יבריל רג'וב, הנחשב כראש התנזים של פתח בגדה. אל-הבאש ורג'וב נחשבים לאישים המקורבים ביותר לאבו מאזן בגדה המערבית, ולא נעשה דבר נגד האנשים שפגעו בהם. הרשות חוששת לפתוח בחקירה אמיתית נגד החשודים בפתיחה באש, מחשש שיתברר כי הם פעילי פתח ברמאללה, ונגד מי שידוע שפגע ברג'וב היא לא עושה דבר.

האסיר המפורסם מרואן ברגותי, פרסם לפני פחות משנה ראיון ובו אמר כי אבו מאזן כבר איננו נשיא חוקי, כי פקעה תקופת כהונתו וכי הפרלמנט הפלסטיני, המועצה המחוקקת, כבר לא קיימת כי פקעה תקופת כהונתה עוד לפני תקופתו של אבו מאזן.

אם כך, מי יאשרר הסכם עם ישראל? על פי ברגותי אבו מאזן לא תקף יותר ואי אפשר להביא הסכם לאשרור למועצה המחוקקת, שכבר איננה חוקית ואם תתכנס היא תדחה את ההסכם כי היא בהנהגת חמאס.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה