עבור לתוכן העמוד
Menu

מדוע הירדנים מתנגדים לנסיגת צה"ל מבקעת הירדן?

בעוד הרבה נאמר מדוע הפלסטינים מתנגדים למתווה הביטחוני של קרי   -התנגדות עקרונית לכל נוכחות של צהל לאורך בקעת הירדן, אתר ירדני פרסם בסוף השבוע מדוע ירדן מתנגדת למתווה. האתר, אל-מוסתקבל אל-ערבי, http://www.almustaqbal-a.com/index.php/shaker/28157.html מדווח כי ירדן דוחה את אחת מנקודות המוצא של קרי, והיא שעל צבא ירדן ליטול את עיקר הנטל של הגנת הגבול לאורך הירדן. לדעת ירדן, זה לא תפקידו העיקרי של צבא ירדן, […]

בעוד הרבה נאמר מדוע הפלסטינים מתנגדים למתווה הביטחוני של קרי   -התנגדות עקרונית לכל נוכחות של צהל לאורך בקעת הירדן, אתר ירדני פרסם בסוף השבוע מדוע ירדן מתנגדת למתווה. האתר, אל-מוסתקבל אל-ערבי, http://www.almustaqbal-a.com/index.php/shaker/28157.html מדווח כי ירדן דוחה את אחת מנקודות המוצא של קרי, והיא שעל צבא ירדן ליטול את עיקר הנטל של הגנת הגבול לאורך הירדן.

לדעת ירדן, זה לא תפקידו העיקרי של צבא ירדן, והיא לא מוכנה להקצות  משאבים למטלה זאת. כמו כן, היא חוששת שתתפתח דינמיקה שבה שני הצבאות- צהל וצבא ירדן – יכנסו לחיכוכים שעלולים אפילו למוטט את הסכם השלום.

ירדן גם לא רוצה ליטול חלק בהסדרי הקבע בין ישראל לפלסטינים כדי שלא תואשם בעתיד כמי שלחצה על הפלסטינים  לקבל פתרונות "כניעה". סיבה נוספת היא חשש מתסריט שבה תתנגש עם מיליציות הפלסטיניות שינסו לעבור בין קווים בין ירדן לפלסטינים.