עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס מערערת את יציבות הרשות

אתר חמאס פרסם לאחרונה מאמר חשוב, פרי עטו של חוסאם בדראן, ממשוחררי עסקת שליט שגורש לקטאר ונמצא כעת ליד מנהיג חמאס בגולה, חאלד משעל.

אתר חמאס פרסם לאחרונה מאמר חשוב, פרי עטו של חוסאם בדראן, ממשוחררי עסקת שליט שגורש לקטאר ונמצא כעת ליד מנהיג חמאס בגולה, חאלד משעל.

אם עד כה חמאס השתדל שלא לא להיות מעורב בענייני הגדה אלא להתמסר לביסוס מעמדו בעזה, הרי מאמר זה עלול להראות על שינוי מגמה והתחלת מעורבות נמרצת בערעור מעמדה של היריבה הפלסטינית מצפון. 

בדראן כותב כי הגיעה שעתה של האינתיפאדה השלישית בגלל כעס ההמונים על הרשות הפלסטינית על שיתוף הפעולה הביטחוני שלה עם "הכיבוש" כדי לעקור מהשורש את "ההתנגדות". "כל מי שמשתתף בשפך דמם של 'המתנגדים' יישא באחריות המוסרית והחוקית", קובע בדראן.

מדבריו עולה כי חמאס מתכננת באמצעות אינתיפאדה שלישית, שתופנה כלפי המוקטעה, להביא למשפט או לחסל את ראשי פתח. בדראן תוקף כמובן את "הכיבוש", אבל זה כבר מובן מאליו. החידוש הוא שהוא מאיים על ראשי פתח להביא אותם למשפט או לגמור איתם "חשבון מוסרי", כלומר: לחסל אותם.

ההחלטה של חמאס לחמם את הגדה נובעת מכמה סיבות: הקשיים של חמאס בעזה חמורים מאוד. כל התשתיות קורסות, העיר עדיין מוצפת במי הגשמים בנוסף למי הביוב, לא נפתרה בעיית החשמל ומתקרבת שעת האמת בעניין הקושי לספק מי שתייה לאזרחים. זה עתה הכריזה מצרים על האחים המוסלמים כארגון טרור, על כל המשמעויות הנלוות לכך כלפי התנועה האחות בעזה – חמאס, והתנועה חוששת כי רמאללה תנסה לנצל את ההזדמנות כדי לחזור לעזה. אם כך, ערעור המצב בגדה הוא חלק מן "ההגנה על הבית" בעזה.

כרגע אנו חווים הלמה מסוימת בין ישראל לעזה, אבל יש להעריך כי חמאס תשתדל להכיל את המשבר בעזה, כדי שלא להחמיר את מצבה עוד, ולהעביר את הזירה לרמאללה.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה