עבור לתוכן העמוד
Menu

סוהא ערפאת נגד אבו מאזן

במסיבת העיתונאים בסוף השבוע, שבה האשים בכיר פתח, תוופיק טיראווי,  את ישראל ברצח ערפאת באמצעות סם, פתחה תיבת פנדורה שעלולה להביא לידי קריסת הרשות הפלסטינית בסופו של דבר. הסיבה: אפילו אם אכן החליטה ישראל להרעיל את ערפאת – וישראל מכחישה זאת בתקיפות, ובצדק – הרי מישהו בהנהגה הבכירה של אש"ף שהיה במוקאטעה הנצורה באותם ימי […]

במסיבת העיתונאים בסוף השבוע, שבה האשים בכיר פתח, תוופיק טיראווי,  את ישראל ברצח ערפאת באמצעות סם, פתחה תיבת פנדורה שעלולה להביא לידי קריסת הרשות הפלסטינית בסופו של דבר.

הסיבה: אפילו אם אכן החליטה ישראל להרעיל את ערפאת – וישראל מכחישה זאת בתקיפות, ובצדק – הרי מישהו בהנהגה הבכירה של אש"ף שהיה במוקאטעה הנצורה באותם ימי אינתיפאדת הטרור שם במו ידיו את הרעל בגופו של ערפאת. אין זה מקרה כי בכיר פתח, תוופיק טיראווי, אחרי  שהאשים את ישראל ברצח ערפאת, לא דרש וועדת חקירה בינלאומית, שהרי אם תקום וועדה כזאת, הוא עלול להיות בין הראשונים שייחקרו, שכן הוא היה במוקאטעה באותם ימים.

חמור עוד יותר, לפני שלוש שנים כינס ראש המחלקה המדינית של אש"ף, פארוק קדומי, קבוצה של עיתונאים ירדנים, ובה האשים את אבו מאזן ודחלאן בשיתוף פעולה עם ישראל בחיסול ערפאת. הצצה חטופה לתוך דף הפייסבוק שלו מגלה שהוא עדיין שומר על קשרים הדוקים עם סוהא ערפאת, אלמנת ערפאת, אשר יחד עם תחנת הטלוויזיה אלג'זירה, פוצצה את הפרשה. אלג'זירה לא שואלת "מי הרעיל את ערפאת" כי הרי "ברור" שישראל עשתה זאת. היא שואלת מי שם את הסם? והכוונה כאן ברורה – להפיל את אש"ף, כי מישהו בצמרת הגבוהה של אש"ף "עשה זאת". לפיכך, סוהא דורשת וועידת חקירה בינלאומית, כי היא מכוונת נגד אבו מאזן.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.